راه‌اندازی دوباره کارخانه قند قهستان/ جاده بیرجند درمیان اعتبار ملی می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از درمیان، مهدی فرجامی‌فر فرماندار درمیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود بازارچه مرزی میل ۷۳، همسایگی با افغانستان، کارخانه قند قهستان، شهرک گلخانه‌ای و محصولات کشاورزی، معادن متنوع و مناطق گردشگری از جمله ظرفیت‌های بی‌بدیل این شهرستان است.

وی افزود: کسب رتبه دوم تولید زرشک و تولید گوشت سفید، کشتارگاه دام وطیور، ۴۰ معدن با ذخیره ۴۱۰ تن، فرش‌های دست‌بافت، قلعه‌های تاریخی و روستاهای هدف گردشگری از دیگر توانمندی‌های قابل توجه شهرستان درمیان می‌باشد.

فرماندار درمیان تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

فرجامی‌فر یادآور شد: مرمت ۶۸ رشته قنات و اجرای ۴۴۷ هکتار آبیاری کم فشار، اجرای طرح هادی در ۱۲ روستا، اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در ۲۴ روستا و صدور ۴۲۰ سند روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به حل مشکل اراضی موسوم به لچکی در حاشیه شهر اسدیه بعد از ۱۷ سال خبر داد و گفت: این اراضی اکنون آماده واگذاری است.

فرماندار درمیان از تامین زمین‌ طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای شهرستان خبر داد و افزود: این واحدها به صورت ویلایی احداث می‌شود.

فرجامی‌فر  خاطر نشان کرد: ۲۹ هزار مترمکعب آبرسانی به عشایر، اجرای ۲۳ چمن مصنوعی، اجرای ۳۲ پروژه مخابراتی، تسطیح هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر و ۲۹ کیلومتر آسفالت جاده روستایی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی با اشاره به آبرسانی ۳۴ روستای شهرستان درمیان با تانکر عنوان کرد: امسال ۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی روستاهای  درمیان اختصاص یافته است.

فرماندار درمیان از افتتاح پروژه آبرسانی به چهار روستای این شهرستان درمیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جشن پایان آبرسانی به روستاهای درمیان با همکاری قرارگاه شهید ناصری در هفته دولت سال آینده برگزار می‌شود.

فرجامی‌فر با اشاره به بهره‌برداری از  ۳۳ کلاس درس با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در آستانه سال تحصیلی جدید یادآور شد: تعداد ۱۶ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

وی یادآور شد: جاده بیرجند به درمیان  یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان است که با پیگیری‌های مستمر مجوز کمیسیون ماده ۲۳ این جاده اخذ شده و در جدول یک قانون بودجه قرار گرفته است.

فرماندار درمیان با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری  شهرستان درمیان گفت: بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ که از سال ۹۳ به صورت یک‌طرفه از سوی افغانستان تعطیل شد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

فرجامی‌فر با اشاره به کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان متذکر شد: دستگاه‌های این کارخانه به‌روزرسانی و مجوز تولید شکر نیز صادر شده است و از مهرماه امسال مجدد راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به شعار ایران قوی بر مبنای  مردمی بودن دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: در این راستا دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۱۷ میز خدمت، ۷۲ ملاقات مردمی و بازید از ۹۶ روستا انجام شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهارده =