زمین موزه بزرگ خراسان‌جنوبی واگذار شد/ساختمان میراث فرهنگی به ارگ کلاه فرنگی منتقل می‌شود

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:  مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سه پروژه اصلی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سازمان نیازمند تلاش‌های فراوان است، تصریح کرد: از بدو ورود به این سازمان نخستین چالش ما نگاه به اداره کل و ساختمان اداری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمت معاونین وزیر، قائم مقام وزیر میراث، استاندار و معاونان عرض کردم نگاه ویژه‌ای به اداره کل بشود، یادآور شد: این اداره باید از حالت استجاری بودن خارج شود.

شاهوردی با بیان اینکه در زمینه ساختمان این اداره گام‌های بلندی برداشته شده است، ادامه داد: در تفام‌نامه با استاندار قرار شد ساختمان فعلی فرمانداری در مطهری به اداره کل میراث واگذار شود تا ما در جهت حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی و استقرار، آنجا حضور داشته باشیم.

وی ارگ کلاه فرنگی را میراث خراسان‌جنوبی دانست و افزود: مشکلاتی در تردد گردشگران به آنجا داشتیم که با کمک فرماندار مشکلات حل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: نماینده مشاور وزیر و نماینده خاص آن‌ها از ساختمان ارگ بازدید کردند و تبدیل شدن آن به میراث فرهنگی استان استقبال کردند.

شاهوردی با بیان اینکه در بحث پرسنلی اولویت کارم رسیدگی به معیشت کارکنان است، گفت: اقداماتی را در این زمینه آغاز کردیم و هنوز اعتبارات جاری موافقت‌نامه آن مبادله نشده است.

وی با بیان اینکه دغدغه همکاران در بحث اخذ اعتبارات از محل استانی و ملی بوده است، تصریح کرد: تعامل خوبی با فرمانداران برقرار کردیم و در بحث اعتبارات تملک و دارایی استان ما جهش خوبی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به لطف استاندار و فرمانداران در اعتبارات ملی هم پیگیری خوبی در وزارتخانه داشتیم، یادآور شد: پروژه ها را معرفی کردیم تا در تخصیص منابع در وزاتخانه کمک کنند و قول‌های خوبی دادند.

شاهوردی با بیان اینکه موضوع احداث موزه بزرگ استان را پیگیری کردیم، ادامه داد: با مساعدت راه و شهرسازی زمینی را در بلوار صیاد شیرازی به متراژ ۳ هزار مترمربع تفاهم کردیم و از تهران اعتبار اولیه را گرفتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم استارت ساخت موزه به زودی بخورد، افزود: این اقدام بزرگ که در شأن استان است، سبب نشان دادن تمام پتانسیل‌های میراثی، صنایع‌دستی و گردشگری در آن موزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما برنامه زمان‌بندی سه ساله را برای این موزه گذاشتیم، اضافه کرد: اگر برای این قضیه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تخصیصی قائل شوند، می‌تواند به ما کمک کند.

شاهوردی با بیان اینکه این موزه جزو پروژه‌های ما است، خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور تخصیصاتی که خواهد آمد، این اتفاق مهم روی خواهد داد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =