رونق هنر متعهد اولویت‌ هنرمندان خراسان‌جنوبی است/رشد امیدوارکننده تولیدات هنر انقلابی در حوزه هنری

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از جبهه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی ایران بوده که با تولید محتواهای فرهنگی، انقلابی و مردمی در مقابل خواسته‌های ظالمانه دشمن که امروزه حوزه فرهنگی جامعه را با توجه به ناکامی در دیگر حوزه‌ها نشانه گرفته فعالیت دارد.

کریمیان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در رابطه با تولیدات هنرمندان استان در موضوعات مختلف هنری و فرهنگی مورد نیاز کنونی جامعه به گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان پرداخت.

فارس: اولویت‌های تولیدات هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چه بوده در این زمینه توضیح دهید؟

کریمیان: حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تولیدات مردمی و انقلابی و همچنین جریان هنر متحد را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

با توجه به این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی استان از ظرفیت‌های مردمی در تولید و ساماندهی هنرهای تصویری استفاده کرده است.

با اشاره به حوزه تولیدی بچه‌های مسجد گفت: در این حوزه از عوامل مسجد استفاده شده و دبیرخانه بچه‌های مسجد در بیرجند و شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

در این راستا انجام تولیدات انقلابی و مردمی با موضوعات بومی به طور مثال پرداختن به معرفی شخصیت‌های قهرمانان دوران دفاع مقدس و شهدای بزرگ استان صورت گرفته و حدود ۲۳ اثر در این حوزه به صورت مستند تولید شده که ۱۸ اثر از آنها در شبکه‌های تلویزیونی پخش و برخی نیز در شبکه‌های ملی از جمله شبکه یک، شبکه قرآن، شبکه مستند و غیره پخش شده است.

فارس: خراسان‌جنوبی از استان‌های محروم کشور بوده حوزه هنری چه اقداماتی در راستای رفع این محرومیت‌ها با تولید آثار هنری انجام داده است؟

کریمیان: توجه به اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و جلسات اجتماعی در هنر با جهت‌دهی و تقویت نقاط محروم نیز جزو اولویت‌های حوزه هنری استان بوده و در این حوزه نیز تولیداتی از روستاهای محروم بشرویه تا درح با مشارکت گروه‌های جهادی وجود داشته و کارهای ارزشمندی در این بخش رقم خورده است.

توجه به فعالان اجتماعی و خیران در عرصه‌های مختلف از دیگر زمینه‌های تولیدات حوزه هنری استان بوده و در این زمینه ۱۵ اثر برای معرفی خیران و فعالیت آنها و جریان‌سازی اجتماعی در این بخش تولید شده است.

همچنان که مقام معظم رهبری توصیه به جهاد مؤمنانه نموده‌اند تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم حوزه هنری استان نیز در بحث تولیدات هنری خود به خیران بخش اجتماعی توجه کرده و این موضوع در قالب مستندات کوتاه به تصویر کشیده شده است.

فارس: توجه به فضای مجازی با وجود جنگ رسانه‌ای دشمن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده در این زمینه حوزه هنری استان چه فعالیت‌هایی داشته است؟

کریمیان: در حوزه فضای مجازی حدود سه سال شده که برنامه‌هایی در قالب شعر، ادبیات، هنرهای تصویری، انیمیشن، موشن گرافی و غیره جزو برنامه‌های حوزه هنری استان بوده و در آن موضوعات بومی در نظر گرفته و به طور متوسط ۲ هزار مخاطب صفحه اینستاگرام حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کنند.

به دلیل رویکرد جبهه مقاومت و همچنین تقویت این جبهه که از اصول اصلی حوزه بوده و توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت صفحه اینستاگرام حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی شش مرتبه بسته شده و این نشان از مسیر صحیح هنرمندان استان برای انتخاب موضوعات انقلابی و مخالف با منافع دشمن بوده است.

علاوه بر این شبکه رسانه‌ای مردمی، شبکه‌ای برای گسترش فرهنگ رسانه‌ای با کمک فعالان فضای مجازی استان راه‌اندازی شده و مباحث بلاگردی و موشن گرافی انجام می‌شود.

به سمت تولیدات مثبت با محتواهای فرهنگی و هنری برای بهره‌گیری جوانان از فضای مجازی پیش می‌رویم و با تولید این آثار سعی داریم تا فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت که در تاریخ معاصر کشورمان موج می‌زند با جوانان ارتباط برقرار کرده و بتوانیم در مقابل جبهه فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و میدان را خالی نکنند.

فارس: در رابطه با موکب فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان که در حال اعزام به پیاده‌روی اربعین بوده توضیح دهید؟

کریمیان: یکی از موضوعاتی که از سال ۹۷ حوزه هنری استان به آن توجه داشته استفاده از ظرفیت پیاده‌روی اربعین برای نشان دادن جریان اهل بیت(ع)، مقاومت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

این موکب با کمک ۱۶ گروه هنری مختلف در حوزه سرود، تعزیه و تئاتر راه‌اندازی شده که در سال ۹۷ به صورت سیار فعالیت داشته و امسال نیز بعد از یک سال کرونا ۶ گروه از هنرمندان استان عازم کشور عراق هستند.

هنرمندان استان امسال علاوه بر مسیر نجف به کربلا در موکب مستقر در کاظمین به عنوان موکب فرهنگی هنری آل یاسین به اجرای تئاتر، آیتم‌های رسانه‌ای کوتاه، تعزیه و سرود می‌پردازند.

از جمله اهداف برپایی این موکب می‌توان به تبیین قیام عاشورا و حرکت اربعین حسینی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه محتوای دینی و اعتقادی در قالب هنر اشاره کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 10 =