لزوم تعریف چشم‌اندازی بومی برای تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اظهارداشت: تجربیات موفق تعاونی‌های استان باید به صورت مستند منتشر شده تا دیگر تعاونی‌ها از آن الگوبرداری کنند و این امر در موفقیت دیگر تعاون‌های بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه پایه اساسی بنا نهاده شده که شامل اقتصاد دولتی، اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی بوده که اصل ۴۴ نیز به آن تأکید دارد، تصریح کرد: بخش تعاونی به طور قطع در آنچه اکنون قرار دارد سهم آن در اقتصاد نبوده و نیاز به یک تحرک و پویایی خیلی فراتر از آنچه اکنون بوده دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه سهم تعاونی‌ها از اقتصاد ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در این راستا چشم‌اندازهایی برای بخش تعاون تعریف شده که باید در استان نیز چنین چشم‌اندازی وجود داشته باشد و یا بروزرسانی شود.
اشرفی با بیان اینکه تعاون باید اقتصاد جهانی داشته باشد و به گفته رئیس جمهور در اقتصاد مردم نهاد و جامعه عادلانه در سطح ملی چشم‌اندازی برای تعاون ترسیم شده که اقتصاد تعاون تعامل با حوزه جهانی داشته و توزیع عادلانه ثروت را منجر شود، گفت: این چشم‌انداز باید در استان بومی شده و نقطه‌ای که در چند سال آینده باید تعاونی‌ها در آن قرار گیرند مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه باید گزارشی از تسهیلاتی که طی یک سال گذشته به تعاونی‌های استان پرداخت شده تهیه و ارائه شود، افزود: همچنین باید تعداد تعاونی‌هایی که در صف انتظار برای دریافت تسهیلات هستند و دلیل آن مشخص شود.تا اگر نیاز به گره گشایی در سطح استان بود این گره گشایی انجام و اگر نیاز به مطرح شدن در سطح ملی داشته باشد این موضوع را مطرح تا بتوانیم شرمنده قشر تعاونی‌ها نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها زنجیره‌وار هستند و برای حمایت از آنها باید کمک کنیم و از محصولات تولیدی این تعاونی‌ها استفاده تا این چرخه بچرخد و بتواند با کمک و هم فزایی مصداق واقعی تعاون را در استان داشته باشیم، یادآور شد: قول می‌دهیم هر آنچه در مجموعه اداری و اقتصادی استان باشد در خدمت بخش تعاون قرار گیرد تا گره‌گشایی صورت گرفته و منجر به تحرک و پویایی تعاونی‌های استان شود.

اشرفی ادامه داد: همچنین هر آنچه در سطح ملی نیز در مورد مکاتبات و غیره باشد قول داده می‌شود برای تحرک و پویایی تعاونی‌های استان صورت گیرد تا تعاونی‌ها دغدغه‌ای از بخش اداری استان نداشته باشند و براساس آنچه موصوب شوارای اداری و اقتصادی استان بوده تأکید شده که اولویت آنها استفاده از کالا و خدمات داخل استان باشد.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =