خدمات‌رسانی به ۴۰ هزار زائر پاکستانی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به زائران در مواکب میقات الرضا (ع) اظهار داشت: ایستگاه‌هایی در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند، نهبندان و سربیشه برای پذیرایی از زائران پاکستانی که وارد استان می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سالانه در ایام اربعین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر پاکستانی از مسیر و محورهای خراسان جنوبی برای زیارت امام رضا (ع) عبور می‌کنند که باید بهترین خدمات‌رسانی را به آنان داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید برای سال آینده با برنامه‌ریزی خوب و کارشناسی خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تر برای زائران خارجی به خصوص در زمینه اسکان و پذیرایی داشته باشیم.

وی افزود: این موضوع وظیفه ما شیعیان است که بهترین میزبانی را از خواهران و برادران شیعه پاکستانی داشته باشیم.

عباس‌زاده تصریح کرد: بیشترین حجم تردد زائران پاکستانی بعد از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر است که باید برنامه‌ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد کارگروه میقات الرضا (ع) در خراسان جنوبی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای اسکان و پذیرایی مناسب از زائران با ایجاد کارگروه میقات الرضا در استان را در سال‌های آتی دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال مواکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین عراق نیز بهترین خدمات را به زائران امام حسین (ع) ارائه دادند که جای تقدیر دارد.

خراسان جنوبی مسیر عبور زائران کشورهای همسایه شرقی است و هر ساله در ایام اربعین، زائران پاکستانی و افغانستانی میهمان مردم این استان مرزی هستند.

گفتنی است این استان با ۱۱ شهرستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان، مسیر عبور زائران کشور پاکستان است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =