کلاهبردار حساب بانکی در چنگال قانون

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاربران فضای مجازی نرم افزار‌های موبایل بانک را از سایت بانک مربوطه فقط دانلود کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان اینترنت بانک خود را از سایت‌های متفرقه و یا شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنند.

رئیس یلیس فتا خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دانلود نرم افزار‌های موبایل بانک ممکن است به بد‌افزار آلوده باشند و پس از نصب، حساب بانکی آنان را خالی کند.

سرهنگ الوانی‌ گفت: طی روزهای اخیر متاسفانه کلاهبرداری از حساب کاربران با برنامه‌های موبایل بانک جعلی در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شخصی با مراجعه به پلیس فتا خراسان جنوبی اظهار داشت که نرم‌افزار موبایل بانک را از بستر اینترنت دانلود و پس از مدتی کار با نرم افزار متوجه برداشت غیر‌مجاز۵۰ میلیون تومان از حسابم توسط فردی نا‌شناس شده‌ام.

رئیس یلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که مجرم سایبری این مبلغ را به حسابی متقرقه واریز کرده است.

سرهنگ الوانی افزود: با هماهنگی مقام قضائی این مبلغ درکوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده شد و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای سیر  مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد . 

وی متذکر شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی:www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران  می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =