صخره نورد بیرجندی قله آرارات را فتح کرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، صخره‌نورد بیرجندی خراسان جنوبی پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر بام ترکیه برافراشت.

محمدامین عبدالرزاق‌نژاد در قالب تیم ملی امید کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران بر بلندترین قله‌ آرارات‌ ترکیه گام گذاشت و آن را فتح کرد.

صعود تیم‌ ملی کوهنوردی امید کشورمان به قله آرارات ترکیه در راستای گرامیداشت اربعین حسینی (ع) و یادمان زنده یاد «محمد اوراز» انجام شد.

در این صعود ورزشی‌ ۲۹ صخره‌ نورد و صعودهای ورزشی برتر از استان های کشور با سرپرستی اقبال افلاکی، مربیگری محمد حسینی، مسئولیت فنی حسین بهمنیار، راهنمایی و هماهنگی غلامحسین پورفرزین و امدادگری مهدی سهیل فرید وحید ملکی صورت گرفت.

کوه آرارات بلندترین کوه کشور ترکیه و یک کوه آتشفشانی به ارتفاع ۵,۱۳۷ متر می‌باشد. آرارات به زبان ارمنی یا آگری داغی ترکیبی از کردی کرمانجی و ترکی علاوه بر شاخصه‌های طبیعی خود از لحاظ تاریخی و مذهبی نیز جایگاه ویژه‌ای در میان اقوام منطقه بخصوص ارامنه دارد. این کوه از نمادهای مهم ارامنه بوده و علیرغم اینکه این کوه در کشور ترکیه واقع شده علاقه و تعصب خاصی به آن دارند. در منابع عبری نیز از آن به منزلۀ سرزمینی مقدس نام برده شده که محل خلقت انسان و نجات و ادامۀ حیات مجدد او پس از طوفان ‏نوح است، مکانی که در آنجا انسان با خداوند پیمان بست.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =