۲۳ میلیارد تومان جریمه رانندگی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی عصر امروز در دومین جلسه دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات پیشگیری از وقوع جرم تبیین جایگاه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ابلاغ برنامه هفتم توسعه کشور نیز بر پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اولین و مهمترین قدم در اجرای سند تحول قضایی تأکید داشته اند.

علی عبدی، مدیرکل زندان های خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور کاهش سرقت، پیشنهاد می شود سارقین پس از طی مدت حبس در زندان ها به مساجد محلات خود تحویل شوند تا با همکاری هم محله ای ها علاوه بر نظارت، با ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده وی، امکان تکرار سرقت کاهش یابد.

محمدرضا بیجاری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بیرجند نیز در این نشست با اشاره به دستورالعمل پیشگیری از سرقت استان گفت: پایش تصویری بازار بیرجند و خیابان جمهوری اسلامی در صورت تقبل دو سوم هزینه از سوی بازاریان، طی سه مرحله اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی ۲هزار۳۱۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰۲ نفر شناسایی نشده اند و مشکل ۱هزار۲۵۸ نفر که به دلیل سختی ایاب و ذهاب از تحصیل بازمانده بودند با تأمین سرویس مدرسه برطرف شد.

حجت الاسلام احمد رضائی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر روی کودکان و دانش آموزان، بهره برداری از ظرفیت سامانه شاد و معلمین پرورشی مدارس را در پیشگیری از جرایم و اسیب های اجتماعی بسیار مؤثر دانست.

وی افزود: فضای مجازی، استفاده از هنر و بروز رسانی تشکل های مردمی، هیئات مذهبی و شبکه تبلیغ از جمله فراگیرترین روش های اقناع و فرهنگ سازی جامعه است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

سرهنگ حسن شجاعی نسب جانشین انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن ابراز تأسف از افزایش آمار تصادفات در استان طی سال جاری گفت: تکرار وقوع تصادفات مرگبار در برخی محورهای مواصلاتی استان نیازمند توجه بیشتر همه دستگاه های متولی است و رفع نقص ایمنی خودروها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تصادفات و واژگونی های منجر به آتش سوزی خودرو گفت: متولی اطفاء حریق در تصادفات جاده ای و برون شهری باید مشخص شود و درخصوص سرقت از اموال دولتی ادارات نیز خواستار اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و تغییر روند اقدامات از حالت عادی به جهادی و انقلابی شد.

موسی میرزائی، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به دریافت ۲۳ میلیارد تومان جریمه رانندگی طی سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی گفت: سهم شهرداری ها از این مبلغ ۷ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه تنها ۴۰۰ میلیون تومان ان هم در قالب اوراق قرضه پرداخت شده است و باید مسئولان برای جذب این بودجه اهتمام جدی داشته باشند.

امنهای پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 6 =