کیفی‌سازی برنامه‌های جشنواره ملی زرشک مورد توجه است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده امروز در نشست کمیته فرهنگی و هنری جشنواره ملی زرشک که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، افزود: انتظار می‌رود این جشنواره با کیفیت مطلوب و درخور شان و منزلت استان برگزار شود و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها لازمه این کار است.

وی با اشاره به ارتزاق ۵۰ هزار خانوار از محل تولید زرشک در خراسان جنوبی اظهار داشت: بدیهی است برگزاری جشنواره‌هایی مانند زرشک در استان، نقش بسزایی در معرفی هرچه بیشتر این محصول و سود بیشتر زرشک‌کاران دارد که می‌طلبد مورد توجه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: زرشک خراسان جنوبی صرفا یک محصول کشاورزی نیست بلکه به عنوان هویتی برای استان مطرح است.

مهدی جعفری افزود: محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب به استان خراسان جنوبی هویت بخشیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در مهر امسال گفت: با توجه به اهمیت بالای جشنواره، نیاز است در اجرای برنامه‌ها در کنار ظرفیت بخش دولتی، از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۸ هزار خانوار در استان به‌صورت مستقیم تولیدکننده زرشک هستند و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

وی گفت: به‌رغم اینکه بزرگترین باغ خاورمیانه در خراسان جنوبی است اما به خوبی گفتمان‌سازی نشده و ظرفیت گردشگری کشاورزی هم مغفول مانده است.

بنا به این گزارش اعضای حاضر در جلسه پیشنهادها و برنامه‌هایشان را حول برگزاری جشنواره ملی زرشک ارائه کردند که اجرای تئاتر در شهرستان‌ها، اجرای کار کودکانه، نامگذاری معابر، اجرای سرود و تهیه موزیک ویدئو، حضور اهالی هنر و رسانه در جشنواره، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری و نقاشی، راه‌اندازی تور گردشگری و اهدای زرشک به عتبات از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =