ایجاد شهرک تخصصی زرشک در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، “مهدی جعفری” روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله جشن فرهنگسرا، همایش علمی، استارتاپ زرشک، نمایشگاه‌های مرتبط و دانش‌بنیان، تورهای گردشگری، رویداد شعر زرشک و کلنگ‌زنی شهرک تخصصی زرشک با حضور مسوولان کشوری و سفرا اجرا خواهد شد.

وی افزایش تقاضا و قیمت محصول زرشک، کمک به معیشت کشاورزان، ایجاد دغدغه بین مسوولان به منظور حمایت از این محصول ارزشمند را از اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: معرفی زرشک به ایرانیان و سراسر دنیا، کمک به فروش محصولات زرشک به‌صورت تره بار، افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور و نشاط و امید بین زرشک‌کاران، ایجاد دغدغه در بین مسوولان استان برای حمایت از زرشک‌کاران و تاکید بر نفش هویتی زرشک در معرفی خراسان جنوبی از دیگر اهدافی است که در جشنواره ملی زرشک به دنبال آن هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده، ارائه محصول زرشک خراسان جنوبی در حاشیه جام جهانی قطر و در قالب یک نمایشگاه است.

جعفری اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها و پیشنهادهای مهم، ثبت ۱۵ مهر ماه به عنوان روز ملی زرشک در تقویم رسمی کشور است.

جشن برداشت زرشک از ۲۱ تا ۲۶ مهر امسال در شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار می‌شود و جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهر ماه برگزار خواهد شد.

خراسان جنوبی رتبه اول سطح زیر کشت و تولید زرشک را در ایران دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 5 =