اغتشاشاتی که به توسعه و اقتصاد کشور آسیب می زند

مهدیه ضیائیان، کارشناس مسائل اقتصادی در خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، با بیان اینکه اغتشاشات اخیر دسیسه دشمنان بود، اظهار داشت: نیروهای پاسدار و بسیجیان همان افرادی هستند که در مواقع بحران به کمک مردم می‌شتابند.

وی با بیان اینکه از جوانانی که تحت تاثیر احساسات و هیجانات قرار گرفته می‌خواهیم منطقی تصمیم بگیرند، افزود: اگر این افراد اعتراضی دارند اعتراضات خود را با کارشناسان سیاسی مطرح و پس از رفع ابهامات خود منطقی رفتار کنند.

ضیائیان ادامه داد: افرادی که به اموال عمومی خسارت وارد می‌کنند جز مردم نیستند چراکه مردم می‌دانند بودجه‌های هنگفتی صرف این اموال شده و اکنون مسئولان باید متحمل هزینه‌های گزافی شوند تا مجدد شهر را بازسازی کنند.

این پژوهشگر اقتصادی افزود: اکنون بودجه عمرانی شهرها که قرار بود صرف توسعه شهر و استان‌ها شود باید صرف تجهیز آسیب‌ها و بازسازی شهر شود و بنابراین از بحث توسعه عقب خواهیم ماند و این درست همان امری است که دشمن می‌خواهد.

ضیائیان با بیان اینکه اغتشاسات امری جز دسیسه دشمن برای ضربه زدن به ایران نیست، تصریح کرد: نتیجه این امر چیزی جز بی اعتمادی نیست؛ از طرفی خواص و سلبریتی‌ها روی ذهنیت جوانان تاثیرگذار هستند که باید رفتارها را مدیریت کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی در خراسان جنوبی با بیان اینکه نتیجه تمام این اغتشاشات آسیب‌های اقتصادی است که باعث افزایش بی اعتمادی مردم می‌شود، ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا کشور با کسری بودجه مواجه نشود و هرچقدر آسیب‌های اجتماعی بیشتر شود بودجه‌هایی که قرار بود صرف اشتغال و اقتصاد شود، صرف بازسازی شهر خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه تاخیر در برنامه‌های اقتصادی باعث افزایش فشار معیستی روی مردم و در نتیجه بی اعتمادی خواهد شد، افزود: جوانان پیش از هر اقدامی به توسعه و اقتصاد فکر کنند و بدانند  آزادی زمانی محقق می‌شود که آرامش اقتصادی داشته و اثر آن در معیشت احساس کنیم.

وی یادآور شد: جوانان کمک کنند تا اغتشاشات خاموش شود تا دولت در سایه این آرامش معیشت خوب و اقتصاد پایدار ایجاد کند‌.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =