۱۱۵ پروژه روستایی و عشایری در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مراسم افتتاح این پروژه‌ها به مناسبت روز ملی روستا و عشایر عصر شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران در روستای علی‌آباد لوله (شهرک بعثت) بیرجند برگزار شد.

این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در حوزه‌های جهاد کشاورزی، امور عشایر، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهیاری‌ها، آب و فاضلاب و گازرسانی اجرا شده است و جمعیت ۲۰۴ روستای استان از افتتاح آنها بهره‌مند می‌شوند.

پروژه‌هایی که در این مراسم و به نمایندگی از ۱۱۵ پروژه عمرانی استان افتتاح شد شامل سنگفرش و ساماندهی بلوار بعثت و احداث سایت ایرانسل روستای علی‌آباد لوله است.

سنگفرش و ساماندهی بلوار بعثت که با ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده، اولین پروژه بنیاد مسکن خراسان جنوبی با این حجم اعتبار است.

اعتبار هزینه شده برای اجرای سایت ایرانسل در روستای علی‌آباد لوله نیز ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها ۸۹۶ نفر در قالب ۲۳۸ خانوار است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

استاندار خراسان جنوبی که امروز برای افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه روستایی و عشایری استان به روستای علی‌آباد لوله (شهرک بعثت) رفته بود، از نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر نیز بازدید کرد.

اقدامات دستگاه‌های اجرایی مختلف و مرتبط با حوزه روستایی در این نمایشگاه ارائه و بخشی از تولیدات روستاییان و عشایر هم عرضه شده است.

همچنین در این مراسم به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر، تعدادی از دهیاران به نمایندگی از دهیاران نمونه استان تجلیل شدند.

همکاری با دستگاه‌های اجرایی، اقدامات انجام شده در راستای توسعه روستاها و رسیدگی به مشکلات مردم از جمله شاخص‌های تعیین دهیاران نمونه بوده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هجده =