آغاز جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی در زیرکوه/ بیش از ۶۰ عنوان برنامه در این جشنواره اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری برگزاری نخستین جشنواره ملی زعفران کشور اظهار داشت: این جشنواره با شعار 《زرشک خراسان‌جنوبی برای تمام ایران》از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جاری به طور همزمان در شهرستانهای بیرجند، زیرکوه، قاین، سربیشه و درمیان برگزار می‌شود.

 وی افزود: این جشنواره در راستای معرفی زرشک با تمام ظرفیت‌های تولیدی، اقتصادی و دارویی‌، افزایش قیمت در بستر افزایش تقاضا، توجه ویژه با چرخه‌ ارزش‌افزایی و فرآوری، کمک به معیشت کشاورزان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: توجه دادن جوانان، دانشگاهها و شرکت‌های دانش‌بنیان، جلب سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و رفع مشکلات فرآوری، مردمی کردن دغدغه‌های تولیدکنندگان زرشک از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جعفری با اشاره به بیش از ۶۰ عنوان برنامه‌ متنوع پیش‌بینی شده جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی یادآور شد: این برنامه‌ها توسط ۱۳ کمیته‌ از قبیل تبلیغات و اطلاع‌رسانی، گردشگری، بین‌الملل، فرهنگی و هنری، اقتصادی و بازارسازی، علمی و نوآوری اجرایی می‌شود.

خاطر نشان کرد: استارت جشنواره ملی زعفران خراسان جنوبی با حضور مهمانان کشوری و استانی ساعت ۸ و نیم صبح روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه در راستای افین‌ شهرستان زیرکوه زده‌ می‌شود و عصر فردا نیز در شهرستان قائن جشن برداشت زرشک‌ با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه با حضور معاونین‌ وزرای جهادکشاورزی، کشور و میراث فرهنگی در فرهنگسرای بیرجند با سخنرانی فرهیختگان‌ علمی و سیاسی و رونمایی از کتاب‌چه زرشک و سلامت،  تمبر زرشک‌، موزیک ویدئو‌ و سرود زرشک، اهدای نشان سفیر ملی زرشک و برپایی نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و فرآوری صنایع غذایی برگزار می‌شود.

‌جعفری متذکر شد: انتشار فصلنامه علمی و ترویجی با محوریت زرشک، تورهای بازدیدی اساتید دانشگاه، خبرنگاران و دانش‌آموزان، افتتاح غرفه‌های فروش زرشک در فرودگاه‌های بیرجند، تهران و مشهد، مسابقات عکاسی با تلفن همراه، ورکشاپ‌ نقاشی و تصویرسازی، فراخوان روزنامه‌دیواری و همایش علمی زرشک و کارگاه‌های تخصصی تولید زرشک اوگانیک‌ ویژه دانشجویان از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حین برگزاری جشنواره‌ ملی زعفران خراسان‌جنوبی مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب در اسلام‌آباد افتتاح می‌شود و کلنگ‌ احداث  شهرک تخصصی زرشک و کلنگ زنی پایانه‌ بورسی زرشک استان بر زمین می‌خورد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =