۹۰ در صد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشغول بکار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب آتش‌روز سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان جنوبی عصر امروز در نشست خبری گرامیداشت سی‌ و یکمین سالروز تاسیس این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی مولود انقلاب اسلامی بعنوان نماد بارز عملی اصل ۱۴۴ قانون اساسی خصوصی‌سازی است که بار مالی بر دوش دولت ندارد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در راستای ضرورت‌های مهارت افزایی‌ و آموزش‌ مهارتی‌ باهدف اشتعال‌زایی‌ فارغ‌التحصیلان تاسیس شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد ۵۷۱ مرکز جامع علمی و کاربردی در ۹۰۰ رشته تحصیلی با ۲۲۰ هزار دانشجو در کشور فعالیت دارد که بسیاری از ظرفیت‌های خالی بخش خصوصی، عمومی و حاکمیتی را در حوزه آموزش‌های مهارتی پر کرده است.

آتش روز یاد آور شد: در خراسان جنوبی ۱۰ مرکز علمی کاربردی در ۱۴۶ رشته تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در شهرستانهای بیرجند یک واحد استانی و ۶ مرکز نظارتی، اسدیه، سرایان و بشرویه دایر است.

وی با تاکید بر اولویت جذب مدرسین خبره و تجربه‌محور در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان جنوبی گفت: تعداد مدرسان خبره این دانشگاه از ۵ نفر به ۱۴ نفر افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۱۹ عضو هیئت علمی و مدرس بصورت رسمی و یا مدعو از دانشگاه‌های استان در این دانشگاه تدریس دارند.

آتش‌روز با اشاره به کاهش جمعیت دلنشجویی کشور در موسسات آموزش عالی طی سال‌های اخیر متذکر شد: این در حالی‌ است که طی دو سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اقبال خوب خانواده‌ها قرار گرفته و ۳۹ درصد‌ افزایش دانشجویی داشته است.

وی اظهار داشت: ۵۸ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در مقطع کاردانی و ۴۲ درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند که ۷۰ درصد سرفصل دروس ارائه شده عملی و ۳۰ درصد تئوری می‌باشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان‌جنوبی افزود: اشتغال و بازار آفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از اولویت‌های آموزشی است بطوری که ۵۱۲ ساعت از وقت دانشجویان این مرکز در واحدهای کاربینی، کاورزی ۱ و ۲ می‌گذرد.

آتش‌روز با اشاره به فارغ‌التحصیل ۲۰ هزار دانشجوی مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی تصریح کرد: در پی‌جویی بعمل آمده مشخص شد ۹۰ درصد مشغول بکار بوده که از این تعداد ۳۲ درصد در بخش خصوصی و ۵۸ درصد در بخش دولتی هستند.

 وی یادآور شد: ۴۱ درصد از شاغلین‌ بخش خصوصی بیکار بوده‌اند که پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه جامع‌ علمی کاربردی خراسان جنوبی شاغل شده و ۵۹ درصد نیز ارتقاء شغلی داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: ۲۵ درصد از فارغ‌التحصیلان جذب شده در بخش دولتی منجر به شغل شده و ۷۲ درصد نیز ارتقاء شغلی داشته اند.

آتش‌روز یادآور شد: در مجموع‌ ۶۷ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی ارتقاء شغلی داشته‌اند و ۲۸ درصد نیز منجر به اشتغالزایی شده است.

وی از برگزاری دوره‌های تک درس و پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: هزار و ۱۰۰ دوره تک درس تدوین شده و در حال اجرا است و ۱۳ دوره جدید تک درس از جمله مشاغل خانگی و محصولات مزیت‌دار کشاورزی زرشک و عناب نیز در کمیسیون برنامه‌ریزی آموزشی استان تصویب شده که برای اخذ مجوز به ستاد ارسال شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =