شکار دروغ و تحریف رسانه‌ای استکبار جهانی نشویم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز(۲۹ مهر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است اما این به تنهایی کفایت نمی کند چون انسان مثل سنگی است که از معدن استخراج می شود و باید تجزیه شود تا عیار آن مشخص شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: ارزش انسان در امتحان و آزمایش و فتنه ها به دست می آید و خداوند اینها را جزو زندگی قرار داده و همه انسان ها را آزمایش می کند.

وی با بیان اینکه انسان به همان اندازه ای که عیار انسانیت داشته باشد ارزش دارد، افزود: حق گرایی از ملاک های انسانیت است و اگر گرایش های ما در این عبودیت با خداوند و حق پیوند دارند این نشانه انسانیت است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه عبودیت وسیله رشد انسانیت است و پیامبران و ائمه اطهار(ع) اسوه و الگوهای راه حق و عبودیت خداوند هستند، عنوان کرد: هر چه دارید در راه خداوند که کمال انسان است به کار بگیرد که اینجا خسران ندارد و شما ملت ایران اسلامی سالک این راه هستید که فریب دشمن را نمی خورید.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه هر کسی راه او خداوند باشد به او بصیرت می دهد، افزود: سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت جسم ارزشمند است.

وی با بیان اینکه باید ملاک ما حق باشد و هرچه حق است بپذیریم، ادامه داد: کفر به معنای پوشاندن و ندیده گرفتن و پایمال کردن است؛ سر دو راهی ایمان و کفر همین جاست که در آنجا در همه امور خود را با حق تطبیق می دهد اما در کفر دیگر فرد حق را نمی بیند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کفر به عنوان یک بیماری بر انسان عارض می شود، گفت: حرص یکی از صفات ناپسند و بیمارهای خطرناک است که با آن دیگر حق را نمی بیند و نمی شنود و تمام این پستی ها و دزدی ها و خیانت ها به خاطر داشتن حرص است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرص یکی از اصول کفر است، بیان کرد: منافقین از اسرائیل پول می گیرد و ۱۷ هزار نفر از بهترین های این ملت را ترور می کنند.

وی متذکر شد: انسانی که از دست دشمن پول می گیرد و خودی را ترور می کند و اموال عمومی و خصوصی را به آتش می کشد از حیوان پست تر است.

آیت الله عبادی ادامه داد: حسد یکی دیگر از اصول کفر است که دیگر به انسان اجازه نمی دهد حق را ببیند و  مسئله حسد و ویرانی هایش آمار عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه استکبار از دیگر اصول کفر است و تصریح کرد: اندیشه فرعونی داشتن استکبار است و در زندگیش حق مطرح نیست و برای رسیدن به اهدافش اگر میلیون ها انسان کشته و حق ضایع شود برای او مهم نیست.

وی افزود: انسان مستکبر فقط به فکر لذات و رسیدن به امیال نفسانی خودش است و ضایعات این بیماری از هر مرض مسری خطرناک تر است.

آیت الله عبادی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای مختلف، گفت: در صحنه های که استکبار جهانی و مزدورانشان به دنبال آن می روند ما باید مراقب خودمان و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ ها و تحریف های استکبار جهانی نشویم.

امام جمعه بیرجند به بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: روزی همگان باید پاسخگو اقدامات خود در پیش وجدان  خود باشیم از محاکمه این وجدان نمی توان راحت شد و اکنون مسئله خودکشی در ارتش آمریکا غوغا می کند چون بالاخره این وجدان ها بیدار می شود.

وی با تأکید بر اینکه وجدان اخلاقی جزو فطرت انسان است و روزی به سراغمان می آید، یادآور شد: حجاج بن یوسف پس از آن همه جنایاتی که انجام داد گرفتار وجدان شد و حتی خوابش نمی برد و این راهی نیست که انسان بتواند از آن فرار کند.

آیت الله عبادی به محاکمه انسان در قیامت اشاره کرد و گفت: بت پرستی یک بازی است اصل همان خودپرستی است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =