اعضای ۲ گروه شکار و صید در شهرستان سربیشه دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محمدحسن شافعی، امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه طی ماموریت‌های مستمر خود، روز جمعه حین ۲ عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید مجزا در سطح مناطق آزاد شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری پنج نفر متخلف شکار و صید شدند.

وی اظهار داشت: در عملیات اول ماموران اجرایی در اقدام غافلگیرانه سه نفر متخلف شکار و صید را قبل از انجام شکار شناسایی و دستگیر کردند.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه گفت: از این متخلفان یک قبضه سلاح گلوله‌زنی، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: محیط‌بانان در عملیات دیگر موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر متخلف شکار و صید به همراه لاشه ۶ قطعه کبک و یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی شدند.

شافعی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی شهرستان سربیشه و حسب دستور قاضی کشیک، متخلفان دستگیر شده تا تعیین تکلیف و رسیدگی قانونی به بازداشتگاه منتقل شدند.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =