تلقیح یک و نیم میلیونی دز واکسن کرونا در خراسان جنوبی/ بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی انجام ۶۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸ نفر کرونا مثبت‌ هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یک مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و مورد بدحال دیگری گزارش نشده است.

شریف‌زاده یادآور شد: تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۹ نفر است.

وی در ارتباط با روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تا روز گذشته ۵۹۰ هزار و ۱۳ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۴ هزار و ۹۳۱ نفر واکسن نوبت دوم ۲۲۸ هزار و ۱۹۴ نفر واکسن نوبت سوم و ۱۵ هزار و ۶۴۷ نفر نوبت چهارم و ۴۶ نفر دز پنجم واکسن را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان خبر داد و متذکر شد: در آخرین رنگ بندی نقشه کرونایی کشور شهرستان درمیان نارنجی رنگ است.

شریف‌زاده ادامه داد: بر اساس این نقشه همچنین ۵ شهرستان قائنات، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف زرد و ۵ شهرستان بیرجند، طبس، بشرویه، زیرکوه و سربیشه آبی هستند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =