خراسان‌جنوبی جزو ۱۰ استان برتر خرید تضمینی گندم شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، میثم پیشدادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: فصل خرید تضمینی گندم در سطح شهرستان‌های استان به پایان رسیده است.

وی افزود: میزان رشد خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان‌جنوبی در سال جاری نسبت سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش بارندگی‌ها، افزایش نرخ خرید، تسهیل در روند تحویل گیری گندم، پرداخت به موقع مطالبات و اطلاع رسانی به موقع را می‌توان از مهمترین عوامل افزایش خرید و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید دولتی عنوان کرد.

پیشدادیان یادآور شد: در سال جاری ۱۱هزار و ۷۷۴ تن گندم به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان بصورت تضمینی از کشاورزان گندمکار خراسان‌جنوبی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی در سال جاری جزو ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان بوده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی با اشاره به پرداخت صد درصدی مطالبات کشاورزان گفت: این میزان گندم از هزار و ۶۹۰ نفر کشاورز  خریداری و با ۳ هزار و ۶ محموله به ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم تحویل شده است. 

پیشدادیان متذکر شد: شهرستان قاینات خراسان‌جنوبی با ۲ هزار و ۳۹۴ تن، نهبندان با هزار و ۹۶۰ تن و خوسف با هزار و ۳۳۰ تن به ترتیب رتبه اول تا سوم خرید امسال را به خود اختصاص دادند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =