تغییر کاربری ۲۷ هزار متر مربع در بیرجند/ خراسان‌جنوبی سهمی از درآمد نفتی ندارد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا حسنی‌‌صفت‌، رئیس شورای اسلامی بیرجند امروز در جلسه علنی شورا اظهار داشت: در دیدار اعضای شورای اسلامی خراسان‌جنوبی و شورای شهرستان بیرجند با آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان تعدادی از مشکلات پیش‌روی استان و شهرستان مطرح شد.

وی افزود: براساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی از لیست استانهای محروم‌ خارج شده و بهمین دلیل هیج سهمی از دو سوم از ۲ درصد درآمد نفتی کشور ندارد که این موضوع زمینه محرومیت‌های بیشتری برای استان را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۵ علیرغم مخالفت شهردار و شورای شهر بیرجند زمین‌هایی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع از اراضی زعفرانیه و مهرشهر بیرجند با کاربری فرهنگی، ورزشی، خدماتی و آموزشی به تجاری و مسکونی تغییر کاربری داده شده و این درحالی است که هم‌اکنون کمبودهایی در این حوزه‌ها وجود دارد. 

حسنی‌صفت با اشاره به‌ انتصاب‌های فامیلی در معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی و انعکاس آن به نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: آیت‌الله عبادی قول پیگیری موضوعات‌ مطرح شده را داده است.

وی یادآور شد: برخی از سازمانهای خراسان‌جنوبی در ساخت‌وسازهای اداری خود را ملزم به دریافت پایان‌کار نمی‌دانند و برخی از ارگانها نیز اجازه ورود کارشناسان شهرداری برای بررسی مشکلات و ایمن‌سازی تجهیزات و ابنیه‌های موجود اماکن تحت نظارت خود را نمی‌دهند که مخازن سوختی شمال شهر بیرجند یکی از این موارد می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان دادستان مرکز خراسان جنوبی نیز در جلسه علنی شورای اسلامی بیرجند گفت: در راستای برگشت حساب‌های بانکی ۷۴۰ معدن فعال خراسان‌جنوبی در سایر استانها‌ اقداماتی‌ در حال انجام است و تاکنون بیش از ۹۰ فقره پرونده به استان منتقل شده که این موضوع کمک شایانی به درآمدهای مالیاتی‌ برای هزینه‌کرد در زیرساخت‌ها خواهد کرد.

وی از ایجاد انگیزه در بین قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اطاله دادرسی کاهش یافته و امسال هزار و۴۰۰ پرونده کیفری بررسی شده است.

دادستان مرکز خراسان‌جنوبی با اشاره صد در صدی ابلاغ‌های قضائی الکترونیکی خاطرنشان‌کرد: برای تعویض پلاک بیش از ۲۰۰ مورد مشکلاتی به وجود آمده بود که با دستوری مبنی بر پذیرش قولنامه عادی در صورتی که خریدار مدارک لازم را داشته باشد، مشکلات تعویض پلاک در این زمینه رفع شد.

حجت‌الاسلام نسایی‌زهان با اشاره به چهار هزار و ۳۰۰ زندانی در خراسان جنوبی ادامه داد: این تعداد زندانی با توجه به جمعیت استان معقول نیست.

وی از خدمات ارزنده انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی یاد کرد و گفت: سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان و امسال نیز ۹ میلیارد تومان توسط خیرین به انجمن کمک شده که از این رهگذر تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز فرزند زندانی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

دادستان مرکز خراسان جنوبی تصریح کرد: در جریان وقوع اغتشاشات در بیرجند و قاین تلاش کردیم کسی بی جهت بازداشت نشود و از ۴۴ نفر دسنگیر شده با ۳۷ نفر صحبت‌های ارشادی شد و آزاد شدند و فقط لیدرها که با برنامه علیه نظام اقدام کرده‌اند در بازداشت و بصورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام نسائی از رفع مشکل قیر اختصاص یافته به خراسان‌جنوبی و آسفالت ۲۳۸ راه روستایی استان خبر داد.

وی بیان داشت: در خراسان‌جنوبی ۳۴ هزار معلول داریم که به دلایلی چون ازدواج فامیلی، افزایش تصادفات و تغذیه نامناسب دچار معلولیت شده‌اند که باید اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان انجام شود.

دادستان مرکز خراسان‌جنوبی در خصوص مسکن ملی و سهم آورده و اقساط بالا گفت: پیگیری‌های زیادی انجام شده است و قرار شد وام از ۳۵۰ میلیون به ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و افراد سهم آورده کمتری پرداخت کنند.

حجت الاسلام علی نسائی زهان در خصوص وضعیت بازار خراسان‌جنوبی گفت: بازار استان نسبت به بازار دیگر نقاط کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار است و در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص سرقت در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: رتبه ۳۱ را در کشور داریم و سختگیری‌های قانونی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنویی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص ساماندهی اموال مصادر شده مرتبط با قاچاق مواد مخدر خراسان‌جنوبی افزود: در سال گذشته بیش از ۹۲ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۶۷ میلیارد تومان از فروش اموال، وسایط نقلیه و… مصادره عواید داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام نسایی‌زهان خطاب به اعضای شورا اسلامی بیرجند گفت: شما نماینده مردم هستید و هرجا مشاهده کردید که قضات حق کسی را پایمال می کنند به من اطلاع دهید تا برای تحقق عدالت اجتماعی این مهم پیگیری شود.

وی از اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی خواست در برهه زمانی اخیر برای جلوگیری از ناامیدی و امیدوار کردن مردم قلم زده و اقدامات انجام شده را منعکس کنند.

خدادوست سرپرست اداره املاک شهرداری بیرجند نیز در جلسه علنی شورای اسلامی با اشاره به  اقدامات این حوزه اظهار داشت: از ابتدای امسال انعقاد ۶۵ فقره قرار داد با صنوف آلاینده، تأمین اعتبار برای اراضی فاقد حصار، شناسایی زمین حاشیه میدان جانبازان و پیگیری و دریافت سند، صدور ۳۹ سند تک برگ  انجام شده است.

وی از پیگیری انتقال سند ۵۸ زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷ قطعه به نام دولت صادر و اسناد به نام شهرداری منتقل شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.  

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =