همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان جنوبی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش علمی، ترویجی و تکریمی فریضه الهی زکات خراسان جنوبی دوم آذر ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: جریان سازی بر اساس پیام مقام معظم رهبری و بستری سازی در جامعه به منظور نهادینه کردن فریضه عظیم زکات در سبک زندگی آحاد عمومی  از جمله اهداف برگزاری این همایش می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان ساز نقش زکات با نگاه به آینده و هم چنین در اقتصاد اسلامی و تقویت باورهای دینی ، اعتقادی و اعتماد آفرین در راستای تشویق و ترغیب مردم به فریضه زکات ، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

عرب یادآور شد: علاقه مندان به مشارکت در بخش مقالات همایش علمی، ترویجی و تکریمی فریضه الهی زکات خراسان جنوبی می‌توانند تا ۲۰ آبان آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه زکات در اقتصاد روستا و کشاورزی،مبانی نظریه عدم انحصار وجوب زکات در موارد نه گانه، زکات و نقش آن در فقرزدایی از دیدگاه شهید سید محمد باقرصدر، راهکارهای ترغیب مردم به پرداخت زکات ، اثر زکات بر تعدیل و توزیع ثروت و رشد اقتصادی و رابطه خمس و زکات با مالیات‌های حکومتی، از موضوعات مد نظر برای ارسال مقاله است.

همایش علمی، ترویجی و تکریمی فریضه الهی زکات خراسان جنوبی گفت: به مقالات منتخب ارسالی به همایش جوایز نفیسی از طرف دبیرخانه شورای زکات استان اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار  این است که مردم خراسان جنوبی همان طور که در اعتقادات و باورهای دینی سرآمد هستند در پرداخت زکات به خصوص زکات مستحبی ، با توجه به محصولات استراتژیک زرشک و زعفران و عناب، محرومین منطقه را یاری نمایند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 15 =