اژه‌ای: صف معترضان از اغتشاشگران جداست/قوه قضاییه برای مبارزه با فساد کمر همت بسته است +فیلم و تصویر

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی اظهار داشت: قصد و تصمیم این است که نه فقط در عرصه فساد اقتصادی، بلکه در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همت را به سمت این ببریم که فساد در هیچ عرصه‌ای نباشد یا به کمترین برسد. 

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی، جهادی، برادری و اخوت لازمه این کار است ادامه داد: همه با هم باید کمک کنیم تا این مسایل که مورد قبول همه است تحقق یابد. 

رییس قوه قضاییه برقراری عدالت را از وظایف اصلی و مهم حکومت انبیاء و همه مصلحان گذشته و حال دانست و گفت: باید دست ظالم و متجاوز از مال و جان مردم کوتاه و دست مفسدان قطع شود تا عدالت اجتماعی تحکم و ارتقا پیدا کند.

 

وی افزود: از جمله وظایف حکومت فراهم کردن بستر برای تعالی و ارتقای بشر است لذا باید زمینه‌ای فراهم شود که انسان هم به مسائل مادی و هم معنوی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: وظیفه حکومت این است که امنیت، معیشت، رفاه و وحدت مردم را فراهم کند اما یکی از ارزشمندترین عبادت‌های بزرگ خدمت به خلق است. 

وی یادآور شد: اگر نتوانیم این چند چیز را ادا کنیم وجودمان ثمری نخواهد داشت اما ما نیامده‌ایم حکومت کنیم بلکه خدمت به اسلام و مردم وظیفه ما است. 

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: این مهم محقق نمی‌شود جز اینکه مردم و حکومت یکی باشند لذا این جز با وحدت و همدلی حاصل نخواهد شد و ما باید مسائل اولویت‌دار را با کمک هم تشخیص و به ترتیب اهمیت رفع کنیم. 

وی افزود: اگر بخواهیم دین، دنیا و آخرت را با هم تلفیق و زمینه کمال و تعالی انسان را فراهم کنیم باید از خود شروع کرده و این مهمترین خطاب به مسئولان است. 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر شناخت نواقص گفت: صداقت در گفتار و عمل مهمترین اصل در خودشناسی است لذا همانطور که مقام معظم رهبری، امام راحل(ره) و بسیاری از مسئولان همه وجود خود را برای خدمت به اسلام، نظام و مردم گذاشته‌اند باید به تبع آن بزرگان همین مسیر را دنبال کنیم. 

وی یادآور شد: در این مسیر حاکمیت نظم، قانون، عدل و انصاف حرف اول را می‌زند لذا قوه قضاییه به فضل پروردگار مصمم است با کمک مردم دست مفسدان را کوتاه کند. 

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم تبیین حقایق است اظهار داشت: شناخت ضعف‌ها و اقدام برای رفع آن نیز باید به طور جدی در دستور کار باشد. 

 

وی با اشاره به مسایل و اتفاقات اخیر کشور نیز گفت: تلاطم‌های اخیرا در کشور رخ داد که همه را مشغول به این فضا کرده، خسارت‌هایی هم از جانی و مالی و روانی داشته اما باید آن را تبدیل به یک فرصت کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: باید دید واقعا چه مسایل و اسبابی سبب این شرایط شده است لذا هم ضعف‌های خودمان را باید بشناسیم و هم شرایطی که موجب شده دشمن بر آن موج‌سواری کند. 

وی با بیان اینکه با تبدیل تهدید به فرصت می توان علیرغم خسارت دیدن جهش پیدا کرد اظهار داشت: دشمن اول انقلاب به ما جنگ نابرابر ظالمانه شدید را تحمیل کرد که هم شهرهای و استان‌های مختلف درگیر جنگ داخلی شدند و هم از بیرون جنگ شدید ایجاد شد

رییس قوه قضاییه افزود: در جریان جنگ تحمیلی خسارت زیادی دیدیم افراد بسیاری شهید، جانباز یا شکنجه شدند مردم به زحمت افتاده، فرزندانی یتیم، همسران بی‌همسر و پدران و مادران داغدار شدند اما مردم متدین از جنگ چه ساختند و از فشارهای دشمن با چنان روحیه قوی کار کردند که امروز به زعم دشمنان یکی از قدرت‌های بزرگ امروز، ایران است.

دشمن به قدرت بازدارندگی ایران معترف است

وی با بیان اینکه ایران یک قدرت بازدارنده در مقابل بزرگترین قدرت‌های مادی دنیا محسوب می شود عنوان کرد: کشورهای غربی ایران را در مقابل خود می بینید لذا منافع‌شان در خطر افتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: ایرانی که روزی از نظر آنها به حساب نمی‌آمد و با یک اخم عقب‌نشینی می‌کرد یا مثل برخی کشور با یک اقدام کوچک تسلیم می‌شد امروز با جنگ نظامی، سیاسی و اقتصادی نمی‌شود آن را از پا درآورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن  جنگ ترکیبی را ترتیب داده تا نظام را به زانو درآورد و جلو حرکت بیش از این را بگیرد گفت: با همین تصور سراغ همه جریان‌های ضد انقلاب تابلودار رفتند که از اول اعلان جنگ مسلحانه داشتند و آنها را به وحدت رساندند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حزب کومله و دموکرات با هم متحد شدند و نیروهای ضد انقلاب داخلی که به دامن آنها پناه بردند کنار منافقین قرار گرفتند ادامه داد: از ضعف‌ها سوء استفاده کردند، از کاه کوه ساختند، محاصره اقتصادی را بیش از پیش تنگ‌تر کردند و به شکست ایران امید بستند.

وی با اشاره به اتحاد همه دشمنان ایران در فتنه‌های اخیر گفت: یکدفعه همه با هم در این هفته‌ها به پشتیبانی این جریان‌ها برخواسته‌اند و رسما اعلام هم کرده‌اند که کمک می‌کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: آنها اعلام کردند اگر محدودیت‌هایی در داخل ایجاد شود باز به شکل دیگر سرویس‌دهی می‌کنند چون باور کرده بودند اگر یک آتش روشن کنند همه مردم پشت سر آنها بلند شده و به ارزشها و نظام پشت می‌کنند.

وی اظهار داشت: البته عده‌ای گول خوردند با عملیات روانی، برخی چهره‌ها با توئیت و حرف فریب خوردند اما مردم ارزش‌ها و کشور را دوست دارند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه عده‌ای حیا و انسانیت را کنار گذاشتند چون تصور می کردند همه چیز تمام است ادامه داد: عده‌ای متاسفانه از خواص هم تحت تاثیر این فضا قرار گرفتند و تصورشان این بود که مردم از دین، انقلاب و اسلام دست بر می‌دارند  یا شهدا و آزادگان را فراموش می‌کنند. 

وی تاکید کرد: در این شرایط وظیفه سنگین‌تری داریم چون دشمن با جنگ ترکیبی به تمام معنا به میدان آمده باید خیلی حواس‌مان جمع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای افزود: باید به فضل خداوند و با کمک مردم این کسانی که عوامل اصلی قضایای اخیر در کشور هستند را با  محوریت قانون و عادلانه تعقیب و مجازات کنیم. 

وی تاکید کرد: از آن کسی که برادر حافظ امنیت را می‌کُشد دست بر نمی‌داریم و اشد مجازات در این خصوص اجرا می‌شود. 

ما نمی خواهیم به یک بیگناه یا کم گناه ظلم شود 

رییس قوه قضائیه افزود: اگر کسی امنیت مردم را به هم زد، توهین به مقدسات داشت، بی حیایی کرد هم نمی‌توان از آن گذشت اما ما نمی خواهیم دچار هیجانات و احساست شویم یا در این مسیر به یک بی‌گناه و کم گناه ظلم شود.

وی گفت: قوه قضائیه با همکاری شورای امنیت و سایر مسئولان تلاش دارد تمهیدات مقدمات و روشنگری کند تا صف‌ها از هم جدا شود و فرصت می دهد تا افراد خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه باید افراد منتقد و معترض با اغتشاشگر و توهین کننده به مقدسات صفشان جدا شود و حجتی بر کسی باقی نماند اظهار داشت: باید برای مردم همه روشن شود شاید اگر ۵۰ روز قبل بود برخی بلافاصله مجازات می شدند چه بسا ابهام برای عده ای  از افراد بود که جمهوری اسلامی ایران تاب شنیدن ندارد.

وی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در این نشست گفت: خراسان جنوبی مثل برخی استان های دیگر از جهاتی مشکلات خاص خود را دارد که هم از منظر قوه قضائیه و هم از منظر ارتباط با سایر قوا این مشکلات پیگیری می‌شود

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه در حال حاضر از ظرفیت های بالای موجود در کشور استفاده نمی شود تصریح کرد: توانمندی هایی در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت، معادن استان خراسان جنوبی وجود دارد که البته در کنار مردم بسیار خوب و کوشا با پشتکار زیاد افراد متدین و دلسوز ظرفیت خیلی خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این ظرفیت ها انصاف نیست برخی مشکلات در این استان باشد ادامه داد: آنچه مربوط به قوه قضائیه است تمام توان را به کار می گیریم.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین مسئله در استان خراسان جنوبی است گفت: باید با ایجاد امنیت سرمایه گذاری به اشتغال جوانان کمک کنیم تا درگیر آسیب های دیگر نشوند.

وی ادامه داد: افرادی که در استان مشکلات قضایی دارند هم باید به مسایل آنها زودتر رسیدگی شود و این را از همه درخواست می کنیم.

تاکید اژه ای بر صلح و سازش ، قبل از ورود پرونده ها به دستگاه قضا 

رییس قوه قضائیه بر جدی گرفتن مسئله صلح و سازش قبل از ورود پرونده ها به دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: ورود پرونده به حوزه های قضایی هزینه های زیادی بر مردم تحمیل می کند و حتی اگر حکمی هم صادر شود باز نارضایتی هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: سرقت قابل تعزیر، مشکلات خانوادگی و توهین و نزاع در صدر پرونده های قضایی استان قرار دارد که با وجود مردم باوقار در این استان جای تامل است لذا انتظار می رود برخی مسایل با کدخدامنشی به صلح و سازش ختم شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه اگر مردم کتمان حقیقت نکنند قاضی هم بهتر می تواند حکم صادر کند تصریح کرد: بسیاری از کارشناسی ها هزینه بر است که زحمت هم ایجاد می کند و موجب اطاله رسیدگی می شود اما حقیقت را اگر کسی می داند نباید کتمان کند زیرا کتمان حقیقت همانند شهادت دروغ بد است .

وی یادآور شد: اگر همکاری‌ها باشد تصمیم می گیریم گام هایی به جلو داشته باشیم و به سمت عدالت بیشتر پیش برویم.

رییس قوه قضاییه گفت: امروز توفیق حاصل شد در استان خراسان جنوبی و بیرجند حاضر شویم و خدمت مردم متدین، اهل علم، ادب بصیرت‌، آگاهی، وحدت و در یک کلام انسانیت کامل باشیم.

وی افزود: امروز تا این لحظه یکی از روزهای بسیار خوب بنده بود که استفاده کردم چه آن دو ساعتی که در دانشگاه بودیم یا نشست با قضات، فعالان اقتصادی و اکنون انصافا آنچه شنیده بودم از این مردم به عیان احساس کردم.

حجت الاسلام اژه ای بر پیگیری برخی دیگر از مسایل استان همچون مساله آب از سوی وزرای مربوطه قول مساعد داد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =