سخنگوی قوه قضاییه: رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر در صدر درخواست‌ مردمی خراسان جنوبی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات‌های مردمی هیات همراه رییس قوه قضاییه به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی و ضرب و جرح غیرعمدی ناشی از حوادث رانندگی به ترتیب بیشترین فراوانی درخواست‌ها را بعد از پرونده‌های مواد مخدر در سفر رییس قوه قضاییه به این استان دارند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی سعی می‌شود ملاقات‌های مردمی صورت بگیرد تا از نزدیک مشکلات مردم استماع و بلافاصله تاجایی که امکان دارد از نظر مقررات مرتفع شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اهتمام هیات همراه رییس قوه قضاییه به خراسان جنوبی رسیدگی به امور منطقه است و یکی از مواردی که در سفرهای استانی مورد توجه قرار می‌گیرد ارتباط مردمی است که این مهم در مرکز هم در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: برخی مسایل مطرح شده راهکار قانونی ندارد اما سعی می‌کنیم راهنمایی لازم را به مراجعه کننده ارایه و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا گوشه‌ای از آلام و مشکلات کاهش پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار و توقع این است که مردم نسبت به رعایت همه جانبه معادلات اجتماعی دقت لازم را داشته باشند تا هرگونه ترک فعل سبب ایجاد پرونده قضایی نشود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ( ۱۹ آبان) با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و سپس با جمعی از دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند گفت و گو و به سخنان آنان گوش داد و نیز در ادامه برنامه‌ها با قضات و کارکنان دادگستری استان دیدار کرد.

همچنین در دیگر برنامه‌های این سفر، وزیر دادگستری در اداره کل تعزیرات حکومتی استان و نیز معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه در محل اداره کل بازرسی خراسان جنوبی به‌صورت حضوری مسایل و مشکلات قضایی مردم استان را در قالب ملاقات‌ مردمی بررسی کردند.

دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان و همچنین دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست شورای اداری و شورای قضایی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی است.

در این سفر یکروزه رییس قوه قضاییه، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر کردند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

 انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =