قضات در جهت کاهش آمار پرونده اختلاف و دعاوی تلاش کنند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر به شهرستان طبس و در جمع قضات دادگستری این شهرستان با ابلاغ سلام ریاست محترم قوه قضاییه، به تبیین جایگاه مهم قاضی و شأن قضاوت پرداخت و اظهار داشت: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

وی احساس مسئولیت قضات نسبت به مقوله امنیت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: قضات باید با شناسایی مشکلات شهرستان، نسبت به شناسایی منشاء مشکل و رفع آن‌ پیشقدم باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور موضوع پیشگیری از وقوع جرم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قضات باید با توجه به مقوله پیشگیری، زمینه‌های ایجاد پرونده و شکل‌گیری دعاوی و اختلاف را شناسایی و رفع کنند.

دکتر خدائیان ادامه داد: قضات باانگیزه و فعال می‌توانند با تعامل سایر مسئولان شهرستان و ابتکار و خلاقیت، آمار پرونده و اختلاف و دعاوی را کاهش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مهم دانستن مقوله صلح و سازش خطاب به قضات دادگستری شهرستان طبس، گفت: موضوع صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان را برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار دهید؛ چراکه این امر نقش مهمی در تسریع در رسیدگی، ایجاد امنیت و همچنین کاهش آمار پرونده‌ها دارد.

دکتر خدائیان به تبیین سیاست‌های قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پرداخت و به برخی مصادیق آن از جمله حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد.

این مسئول عالی قوه قضاییه با اشاره به روحیه مردمی ریاست دستگاه قضا، نسبت به تسری این نگاه در بین قضات تاکید کرد و گفت: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه کاربردی است و پیگیری اجرای تصمیمات متخذه در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای‌پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =