معاون وزیر کشور: ایران آماده‌ فراهم‌سازی زیرساخت‌های تعامل با افغانستان در بازارچه یزدان است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه گفت: تلاش ما براین است تا با همکاری وزارت خارجه موانعی را که در مسیر توسعه بازارچه یزدان قرار دارد مرتفع کنیم.

وی افزود:  قطعا ابتکار عمل به طور کامل در دست ما نیست، چون طرف مقابل علاقه چندانی نشان نمی‌دهد و باید راهکار‌هایی پیدا کنیم تا در مذاکرات، انگیزه و جذابیت لازم را برای افغانستانی‌ها نیز مهیا کنیم.

کوشش تبار خاطرنشان کرد: وجود زیرساخت ها، سیستم اداری کامل و سردخانه و انبار‌های بزرگ در بازارچه یزدان نشان دهنده برقراری تعامل با کشور همسایه است، اما تا کنون کشور افغانستان به دلایل مختلف همکاری لازم را نداشته است.

وی با اشاره به اینکه بحث رونق بیشتر بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی خصوصا بازارچه یزدان در حال پیگیری است، افزود: یکی از موضوعات مهم که در استان خراسان جنوبی مدنظر است رونق بخشیدن به بازارچه‌های مرزی است و با استقرار دولت سیزدهم این مهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه ضرورت گسترش ارتباطات تجاری با کشور افغانستان همیشه مدنظر دولتمردان ایران بوده است گفت: ابتکار عملی که با شروع دولت سیزدهم در بازارچه مرزی یزدان اتفاق افتاده خرده فروشی بوده و هنوز هم استمرار دارد و ما بر استمرار این خرده فروشی اصرار داریم.

پایان پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =