خراسان‌جنوبی فاتح مینی‌گلف شرق کشور شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا محمودی زاوه، رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه مسابقات مینی گلف شرق کشور اظهار داشت: این مسابقات با حضور استان های خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و کرمان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد ورزشی منطقه‌ای ۵۰ مینی‌گلف‌باز به رقابت پرداختند، افزود: این مسابقات در دو راند و در قالب ۱۸ پار برگزار شد که در پایان راند دوم نفرات برتر معرفی شدند.

رییس هیات گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: در پایان روز دوم و با مجموع امتیازات کسب شده در بخش تیمی آقایان خراسان جنوبی تیم برتر و به ترتیب تیم های کرمان و خرسان رضوی در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

محمودی‌زاوه یادآور شد: در بخش تیمی بانوان مسابقات قهرمانی مینی‌گلف شرق کشور خراسان جنوبی اول، تیم بانوان کرمان دوم و تیم بانوان سیستان و بلوچستان سوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی آقایان نیز اسماعیل سلیمی طبس از خراسان جنوبی قهرمان شد، علیرضا نوری از کرمان دوم و جواد خیرآبادی از خراسان جنوبی سوم و در بخش انفرادی بانوان فاطمه کارگر از خراسان جنوبی مقام اول، بهاره نوری از کرمان مقام دوم و سیمین باغبان زاده از خراسان جنوبی مقام سوم را کسب کردند.

مهرداد جمشیدی، دبیرکل فدراسیون گلف نیز در این مراسم گفت: از برگزار کننده این رقابت ها تشکر و با توجه به فعالیت های رییس هیات گلف شاهد بیشرفت و رونق جدی خواهد داشت.

وی افزود: همدلی، نظم و سطح بالای کیفی و فنی این دوره کم نظیر بوده و نشان از نیروی جوانی و انگیزه بالای ریاست هیات گلف این استان است.

دبیر فدراسیون گلف عنوان کرد: برگزاری این قبیل رقابت ها بسیار اثر بخش در توسعه رشته های کمتر معرفی شده ازجمله رشته هایی مانند گلف و مینی گلف است.

جمشیدی متذکر شد: بحث اول ورزش اخلاق بوده و رشته گلف و مینی گلف تنها رشته فاقد داور و نشان از اخلاق محوربودن دارد و این امر در ورزشکاران این رشته نیز نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: در این رشته بیشتر از ورزش جسم به ورزش روح پرداخته می شود و روح ورزشکاران را جلا می دهد.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی توانسته در این رشته زیر ساخت های مناسبی را فراهم کند و با توجه به پتانسیل های این استان در آینده نیز شاهد رونق رشته گلف خواهیم بود.

فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز در مراسم اختتامیه این رقابت ها از برگزاری این رقابت ها در شرق کشور قدردانی و از مجموعه های حمایتی برای برگزاری تشکر کرد.

وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت های فراوانی در حوزه ورزشی داشته و جوانان با استعدادی دارد که به دلیل عدم حمایت های لازم نتوانسته اند بدرخشند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: از وزارت ورزش و فدراسیون ها تقاضا داریم از این استعدادها حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این گونه رقابت ها فرصتی برای گردشگری و معرفی جاذبه های استان است، یادآور شد: ورزشکاران سفیرانی برای معرفی ظرفیت های استان و با حضور در این رقابت ها به عنوان سفیران فرهنگی شرق کشور خواهند بود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =