سعید جلیلی: دشمن می‌خواهد مدل انقلاب اسلامی تکثیر نشود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در یادوارده شهدای استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری ها و بخشداری های تابعه اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند که نقاط قوت کشور پوشانده شود و ملت ایران آگاهی لازم نسبت به دستاوردهای نظام نداشته باشند.

جلیلی با اشاره به طرح موضوع جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: به منظور جلوگیری از تحریف‌های دشمنان و کتمان حقیقت باید در عرصه جهاد تبیین ورود کرد و امروز جهاد تبیین یک فریضه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: چنین جلساتی که به یاد شهدا برگزار می شود از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است آن هم در حوادثی که این روزها کشور با آن روبه‌رو است.

وی عنوان کرد: اگر در سال های انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس و در برابر تحریم‌هایی که دشمنان بر کشور اعمال کردند، موفقیتی حاصل شده این امر ناشی از قواعدی است که از طریق حوزه‌های علمیه به مردم آموزش و منتقل شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر دشمن ایستاد و نترسید گفت: مسیر پیشرفت های ملت ایران در این چند دهه گذشته از انقلاب باید تبیین شود که نشان از قدرت داخلی ما دارد. 

جلیلی با بیان اینکه امروز دشمنان بر اینکه ایران یک ابرقدرت است اعتراف دارند افزود: دشمنان از این موضوع در هراس هستند و در همه این سال‌ها تلاش کردند تا فشار حداکثری را بر کشور وارد کنند.

وی افزود: دشمنان هزینه‌های سنگینی در راستای آسیب زدن به ملت ایران انجام داده اند؛ اما ملت ایران نیز با وجود همه سختی‌ها این فشارهای دشمنان را تحمل و نقشه‌های آنها را خنثی کرده اند.

جلیلی بیان داشت: تاریخ را که بررسی می‌کنیم، در سال ۴۳  آمریکا لایحه ای به مجلس برد که اگر یک آمریکایی به شهروند یا حتی بالاترین مقام ایرانی تعرض کند، دادگاه ایران حق محاکمه او را ندارد؛ اکنون همین آمریکا شعار آزادی سر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه میبایست این مسایل برای جوانان و نوجوانان تبیین شود، اظهار داشت: همه ما در این خصوص وظیفه را داریم چون اگر ملتی دچار فراموشی تاریخی شود خسارت می بیند. 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: امروز بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان درحال تولید محتوا هستند؛ به نظرتان هدف دشمن این است که برای مردم سرگرمی درست کند تا اوقات فراغتشان بگذرد؟ خیر اینطور نیست آن‌ها با این سرمایه‌گذاری به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا و رزمندگان عزت، شکوه و قدرت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند گفت: تلاش امروز دشمن جلوگیری از عدم تکرار و تکثیر نسلی همانند نسل سالهای انقلاب است که در برابر قدرتهای استکباری ایستادگی کرد و درست به همین دلیل است که امروز دشمن علاوه بر فضای مجازی توسط ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای در مورد ایران برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: تلاش امروز دشمن جلوگیری از عدم تکرار و تکثیر نسلی همانند نسل سالهای انقلاب است که در برابر قدرتهای استکباری ایستادگی کرد و درست به همین دلیل است که امروز دشمن علاوه بر فضای مجازی توسط ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای در مورد ایران برنامه ریزی کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امثال شهید حججی و آرمان علی‌وری مایه افتخار و قدرت انقلاب اسلامی هستند، گفت: حسرت چنین جوانانی بر دل دشمن می ماند که بدون هیچ وظیفه و ماموریتی در برابر دشمن می ایستد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت “آرمان علی وردی” از نیروی های بسیجی گفت: ایستادگی شهید در برابر عاملان دشمن ستودنی است و نشان از ریشه های عمیق انقلاب و توانمندیهای این ملت دارد.

وی تأکید کرد: ملت ایران در انتظار پیشرفت بزرگی است و نگرانی دشمن در این است که جوانان این ملت خودشان ایرادات و کاستی‌ها را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه آرمان علی وردی تمام وجودش آرمان و اقتدار ایران بود که در مقابل دشمن ایستاد اظهار داشت: آنها نمی‌توانند این چیزها را درک کنند لذا محاسباتشان دچار اخلال می‌شود. 

وی عنوان داشت: دشمنان درک و فهم لازم از قدرت نرم ایران ندارند، در حالیکه این موضوع عامل شکست آمریکا در کشورهای منطقه هم هست، به طوری که مقامات آمریکایی ۷ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کردند، اما چیزی به دست نیاوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: موفقیت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را مرهون فرهنگ و گفتمان تفکر بسیجی هستیم و امروز نیز میبایست همین فرهنگ در صنعت، اقتصاد، کشاورزی و سلسله مراتب اداری حاکم شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران پیروز نهایی است، گفت: دشمنی که می گفت حق ندارید سیم خاردار داشته باشید، امروز نگران صادر شدن جنگ افزارهای ساخت ایران است و زمانی که تأکید داشت ایران تحت فشار یک بشکه نفت هم به فروش نرساند، امروز می بیند که بالاترین روابط اقتصادی را در دنیا دارد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: از فردای پیروزی انقلاب دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا نظام اسلامی نتواند پای بگیرد و از همان روزهای نخست انقلاب، حرکتهای تجزیه طلبانه، ترورها، حرکتهای خشونت آمیز و غیره شروع شد تا به آنجا که ۲ سال تمام همه تلاش خود را به کار گرفتند تا نهال انقلاب را از بین ببرند و طی این مدت ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار تا مسوولان عالی رتبه کشور را به شهادت رساندند. این در حالی بود که هرچه دشمنان بر دشمنی خود می افزودند، ملت استوارتر می شد و به موازات این حرکات در گام بعدی دشمنی هشت سال سخت‌ترین جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند، جنگی که در اصل همه کشورها و نه تنها صدام در برابر ایران بودند.

جلیلی با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی و تحریم های مختلف در مرحله بعدی رخ داد و تا آنجا ادامه یافت که آمریکا در سال ۹۷ رسما اعمال فشار حداکثری را اعلام کرد، گفت: این وضعیت با پایداری و مقاومت مردم ایران شروع شد تا بدانجا که در بهمن پارسال مقامات رسمی آمریکا اعلام کردند که در راهبرد فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست فاحشی خورده‌اند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =