سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس: ۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمیدرضا خان‌محمدی سه‌شنبه شب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این خصوص نیاز است که خیرین و نهادهای مختلف پای کار بیایند تا به خصوص در کلان شهرهای کشور این بحران را پشت سربگذاریم.

 وی عنوان کرد: در مهرماه امسال ۹ هزار کلاس درس در سطح کشور تحویل آموزش و پرورش شده است و تا دهه فجر امسال نیز ۶ هزار کلاس درس دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تخصیص ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای گرمایش مدارس کشور خبر داد و گفت: سهم استان‌ها تا هفته آینده از این اعتبار تخصیص می‌یابد تا مشکلات ما در مناطق سردسیری کاهش یابد.

خان‌محمدی بیان کرد: احداث ۱۵۰ کلاس درس دیگر تا مهرماه سال آینده در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده و تمام پروژه‌های احداثی در این استان با مشارکت خیرین است.

وی عنوان کرد: امسال آورده سازمان نوسازی مدارس در خراسان جنوبی سه برابر کمک‌های خیرین بوده و رشد بسیار خوبی داشته است.

خان‌محمدی بیان کرد: در سطح کشور ۱۰ هزار خیرین مدرسه ساز داریم که اقدامات آنان در زمینه مدرسه‌سازی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه باید جهاد تبیین در مدارس دنبال شود، بیان کرد: دولت به دنبال مردمی‌سازی برنامه‌هاست لذا با این رویکرد جدید خانواده‌ها می‌توانند برای مهارت‌آموزی و برگزاری اجتماعات از مدارس هم استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در صورت توجه لازم به مدرسه، تضمین‌کننده اقتدار، عزت، توسعه علمی و رفاه خواهد بود و باعث سربلندی کشور می‌شود.

جواد قناعت افزود: مدرسه سازی امر مهم و ضروری و نیاز جامعه است که ما نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمنان، افزود: دشمنان در این جنگ تلاش می‌کنند که نقاط ضعف خود را بپوشانند و نقاط منفی جمهوری اسلامی ایران را پررنگ و بزرگ جلوه دهند.

قناعت امپراطوری رسانه‌ای را نقطه قوت دشمنان دانست و گفت: دشمنان در جنگ رسانه‌ای آنچه مدنظر خودشان هست منعکس می‌کنند که باید ما در مقابله با آن جهاد تبیین را در راستای تبیین دستاورهای نظام بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار دهیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =