اهتمام دولت بر محرومیت زدایی از خراسان جنوبی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این مطلب در دیدار با معاون اداری و مالی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد، توجه به خراسان جنوبی می تواند به توسعه منطقه و کشور منجر شود. 

وی تصریح کرد: خطه زرخیز  خراسان جنوبی از  استعدادهای خدادادی بسیاری نظیر معادن غنی و منحصر به فردی همچون  بنتونیت ، زغالسنگ و… برخوردار است لذا با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان استان را به توسعه رساند.

معاون سیاسی استاندار به پاره ای از مشکلات دانشگاه های استان اشاره کرد و گفت: با هدف رفع مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان دانشگاه های استان بیش از ۱۵ جلسه برگزار شده است.

طالبی با بیان این که برای رفع این مشکل، همه ظرفیت های موجود بخش های دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفته، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اپیدمی بیماری کرونا و غیر حضوری شدن آموزش ها در چند سال گذشته، بسیاری از خوابگاه های خودگردان نیز تعطیل شده اند. 

وی با تأکید بر اینکه پذیرش دانشجو باید بر اساس ظرفیت مناطق و زیرساخت های موجود باشد، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو متناسب با زیرساخت های موجود، امکان پاسخگویی به مطالبات و در خواست های دانشجویان را مقدور می سازد. 

به گفته وی؛ اعتبارات استان در این حوزه محدود است و پاسخگوی نیاز موجود نیست.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به مطالبات مطرح شده توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حضور رئیس قوه قضائیه و نماینده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین دغدغه دانشجویان این دانشگاه این است که با وجود ۸ ترم تلاش برای کسب مدرک فنی، متأسفانه مدارک شان در فضای کسب و کار کارایی ندارد. 

طالبی ادامه داد : باید تلاش کرد سرانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای نیز مانند سایر دانشگاه ها محاسبه گردد.

وی متذکر شد: برای رفع برخی از مشکلات دانشگاه، رایزنی هایی با برخی حوزه ها صورت خواهد گرفت تا درصورت امکان اموال و اقلام مرتبط با کار و فعالیت این دانشگاه نظیر پارچه ، چرخ خیاطی و… در اختیار آنان قرار گیرد.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =