امضای تفاهم‌نامه فوریت‌های چهار گانه در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،  حسین‌رضا نخعی روز پنجشنبه در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه که با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری بین چهار خط فوریتی به افزایش تعامل و همکاری در ارائه خدمات به گروه‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

وی افزود: همه نیروهای امدادی و عملیاتی در این چهار خط فوریتی دارای تجربیات، دانش و تخصص خاص هستند که در گذر زمان به دست آمده و ارزشمند است لذا اشتراک‌گذاری این تجربیات بین تیم‌های عملیاتی می‌تواند در کاهش خطر و آسیب، اثرگذار باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک بین نیروهای عملیاتی فوریت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود مسائل متعدد در زندگی شهری و روستایی شناخت از آسیب‌ها در کنترل و کاهش آنها آثار مثبتی دارد.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای امدادی و عملیاتی با قدرت و مطالعه وارد صحنه شوند کمترین خطا و بیشترین اثرگذاری را می‌بینیم.

نخعی با بیان اینکه تعامل بین فوریت‌ های چهارگانه در کاهش آسیب‌ های اجتماعی اثرگذار است، گفت: امیدواریم نتایج خوبی از انعقاد این تفاهم‌نامه با همگرایی و هم‌افزایی در استان حاصل شود.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری و نظام‌مند شدن روش‌های خدمات‌ رسانی در فوریت‌ها افزود: از این طریق می‌توان در مواجهه با آسیب‌ها بهترین تصمیم را گرفت تا کمترین خطر متوجه فرد و جامعه باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، افزایش تعامل را در تقویت روحیه نیروها مؤثر دانست و گفت: اتحاد و همدلی منجر به خلوص نیت در کارها می‌شود و نتیجه امور به نفع فرد و جامعه خواهد بود.

نخعی تصریح کرد: نیروهای عملیاتی باید در زمان خدمات‌دهی به افراد آسیب‌دیده متناسب با دامنه خطر با اطلاعات به‌روز و کامل‌تر برخورد کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این نشست افزایش همکاری و تعامل بین دستگاه‌های مسئول در فوریت‌ها را از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: با توجه به تغییر نوع آسیب‌ها ایجاد آمادگی برای ورود به موقع و ارائه خدمت در صحنه الزامی است.

حسن شرفی افزود: یکی از اهداف اصلی فوریت‌های اجتماعی ارائه خدمت در صحنه آسیب قبل از ورود به چرخه قضایی است تا افراد به آرامش برسند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی هم گفت : خدمت به مردم جزو اولویت‌ های اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و نیروی انتظامی در این عرصه جزو دستگاه‌های پیشرو است.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب افزود: این تفاهم‌نامه بستری مناسب برای هم‌افزایی در راستای خدمت به مردم است که به بالندگی نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: بخشی از خدمات چهار رده فوریت‌ها اقداماتی است که در حوزه زندگی و بستر اجتماع واقع شده لذا بین این عملیات‌ها وابستگی خاصی وجود دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به مخاطرات و بحران‌ها در سطح اجتماعات ناگزیر به تکمیل چرخه خدمت و هم‌افزایی هستیم.

وی تأکید کرد: پس از انعقاد تفاهم‌ نامه لازم است جلسات کارشناسی و تخصصی هم برگزار شود تا به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف کمک کند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با اشاره به پهناور بودن استان خراسان جنوبی گفت: تعامل و همراهی نیروهای امدادی در کاهش مشکلات ناشی از حوادث اثرگذار است.

سید محمدرضا حسینی اظهار داشت: نمونه این تعامل در حادثه قطار مشهد – یزد در طبس نمود پیدا کرد زیرا سر صحنه شرایط متفاوتی بوده لذا روحیه همدلی، همکاری، تعامل و دوستی فوق‌العاده اثربخش است.

وی به وجود برخی قوانین سختگیرانه برای ورود نیروهای انتظامی در مواقع خدمت به بیماران خاص اشاره کرد و گفت: گاهی نیروهای اورژانس برای خدمت به یک بیمار پرخاشگر مأموریت دارند که در تلاش است به خود یا فرد دیگری آسیب بزند و علیرغم اینکه نیازمند همکاری پلیس هستیم اما قوانین موجود مانع از ورود آنها می‌شود.

به گفته وی؛ گاهی لازم است یک نیروی پلیس به همراه کادر درمان در آمبولانس برای انتقال برخی بیماران حضور داشته باشد که این هم با مانع قانونی مواجه است.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =