بسته حمایتی برای واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تدوین شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز پنجشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی واقع در شهرک صنعتی بیرجند افزود: بر این اساس از واحدهای فعال حمایت می‌شود تا بتوانند طرح‌های توسعه خود را انجام دهند و در حوزه اشتغال نیز افزایش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال احیا و بازآفرینی واحدهای تولیدی و صنعتی است گفت: امروز در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی از سه نوع واحدهای فعال، نیمه‌فعال و تعطیل شهرستان بیرجند بازدید شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص واحدهای تولیدی نیمه‌فعال اظهار داشت: همه دستگاه‌های تخصصی تلاش می‌کنند تا واحدهای نیمه‌فعال خراسان جنوبی به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی خود برسند و تمامی مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می‌شود.

وی به واحدهای تعطیل و راکد استان اشاره کرد و افزود: برای فعال کردن این واحدها نیازمند یک برنامه ویژه در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی هستیم و امروز در این بازدید در نشست با سرمایه‌گذاران دلایل تعطیلی این واحدها بررسی شد.

اشرفی گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های حمایتی موجود در استان اعم از تبصره ۱۶، این واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگردند و شاهد یک تحول در احیای این واحدها باشیم.

وی با اشاره به کمک رسانه‌ها به چرخه بازآفرینی و مهندسی مجدد واحدهای تولیدی استان گفت: این موضوع نیازمند کمک و خرد جمعی است تا با کمک همه دستگاه‌ها و حمایت‌های استان بتوانیم طی یک سال آینده بخش زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال را احیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از واحدها در حوزه سازه‌های فلزی فعالیت دارند افزود: این واحدها از نحوه رفتار برخی مسوولان در گذشته گلایه داشتند اما امروز به سراغ آنها آمدیم قبل از اینکه مراجعه‌ای به ما داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی واحدها در حوزه مصنوعات چوبی فعالیت داشتند که برای حمایت و توسعه فعالیت آنهان برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت.

اشرفی با بیان اینکه واحدهای فعال در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی از ظرفیت‌های خاص استان است گفت: وظیفه داریم روحیه امیدآوری را ترویج دهیم و به سمت واحدهای تولیدی برویم.

وی تاکید کرد: نظام حل مساله باید به گونه‌ای باشد که قبل از به وجود آمدن چالش به سمت واحدهای تولیدی برویم و بگوییم که برای فعال شدن آنها آمادگی داریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =