مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی: طرح جامع نظام مطالعاتی و مهندسی مطالعات خراسان جنوبی تدوین شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی امروز در مراسم محوری بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در خراسان جنوبی، ضمن قدردانی از دستگاه های فرهنگی و عضو ستاد برگزاری هفته کتاب در استان بیان کرد: مکلف شدیم در سال جاری با همکاری و هم افزایی دستگاه‌هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی تکلیف و برنامه دارند و بقیه دستگاه‌های متولی امر، ستاد بزرگداشت هفته کتاب را با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شکل دهیم.

وی بیان کرد: در سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری با توجه به اینکه دشمن به صورت جبهه ای در مقابل انقلاب و اسلام قرار گرفته، برنامه تحولی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که در حوزه برنامه های فرهنگی به صورت تشکیلاتی و جبهه ای عمل کنیم که هفته کتاب یکی از نمونه های بارز این برنامه است.

فرخنده با اشاره به اقدامات اجرا شده طی هفته کتاب بیان کرد: بیش از هزار عنوان برنامه توسط دستگاه‌های عضو هفته بزرگداشت کتاب در خراسان جنوبی، برنامه‌ریزی شده بود که متناسب با روزشمار هفته کتاب، برنامه‌های ویژه‌ای توسط دستگاه‌های متولی امر اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته کتاب در خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۷ کتابفروشی و ۳۴ انتشاراتی در استان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نویسنده در سطح استان فعال بوده که در سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب و در سال جاری ۶۰ عنوان کتاب در استان تاکنون به مرحله چاپ و نشر رسیده است.

وی با اشاره به گرانی کاغذ در سال جاری، خواستار توجه ویژه به انتشاراتی ها و نویسنده های فعال در استان شد و گفت: نگاه دولت مردمی سیزدهم در مجموعه عالی دولت در خراسان جنوبی، توجه به عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی خواستار کیفی سازی کتابخوانی در جامعه شد و افزود: برخی از دل آموزش های پوشالی غرب عالم شده و برای از بین بردن مردم، داعش اختیار می کند و برخی جوانان هم در دامن اسلام رشد کرده و‌ در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی می کنند؛ بنابراین کیفی سازی مطالعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

فرخنده خواستار تدوین طرح جامع نظام مطالعاتی و مهندسی مطالعات استان شد و گفت: آمادگی داریم این طرح را در شورای فرهنگ عمومی استان بررسی کرده و به تصویب برسانیم تا با مشخص شدن «چه بخوانیم و چقدر بخوانیم»، برنامه مدون مطالعاتی استان را رونمایی کنیم.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =