اتوبوس‌های خریداری شده شهرداری بیرجند وارد چرخه حمل و نقل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند امروز به ریاست رضا حسنی‌صفت و حضور مهدی بهترین شهردار بیرجند، اعضای شورای اسلامی و خبرنگاران برگزار شد.

رئیس شورای شهر بیرجند در ابتدای جلسه با گرامی داشت هفته بسیج گفت: اگر جمعی و کسی اعتراضی دارد باید بصورت قانونی و بدور از ناهنحاری‌های اجتماعی و در کف‌خیابان باشد و صف‌ معترضان و اغتشاشگران باید از هم جدا گردد.

رضا حسنی‌صفت با اشاره به خشک شدن ۵ هزار و ۴۰۰ اصله درخت در پادگان ۰۴ بیرجند افزود: مقصر اصلی هر نهاد و شخصی که باشد تفاوتی ندارد و هیچ دستگاه و نهادی نمی‌تواند از شورا و شهرداری بخواهد تا از پیگیری موضوع کوتاه بیاید و هیچ مرجعی نیز حق ندارد تصمیمی بگیرد که منافع شهر دیده نشود.

طرح جامع ترافیک بیرجند در بلاتکلیفی محض

وی گفت: طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند ۱۵ مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای تصویب به تهران ارسال شده که به علت مشکلات مالی با شهرداری (۲۵ میلیون تومان) به وزارت کشور تحویل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: با توجه به پرداخت این مبلغ دلیلی برای عدم بارگذاری این مهم در سایت وزرات کشور وجود ندارد و بایستی این موضوع توسط رئیس کمیسیون عمران و مسئول شورای ترافیک به صورت ویژه پیگیری شود.

ویدا ناصری رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به نامه دفتر فنی استانداری به شهرداری در خصوص طرح جامع ترافیک یادآور شد: در این نامه دفتر فنی استانداری خواستار بهنگام‌ سازی و دلایل عدم اجرای طرح ترافیک شده است.

وی با تاکید بر تسریع و پیگیری بازگذاری طرح جامع ترافیک شهر بیرجند در سامانه وزارت کشور خاطرنشان کرد: تکلیف این طرح بایستی هرچه زودتر مشخص و به‌هنگام سازی شود.

بهسازی و نوسازی بازار بیرجند در دستور کار شورای اسلامی

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بیرجند از در خواست بازاریان برای بهسازی‌ بازار خبر داد و افزود: در راستای  تشویق کسبه نسبت به اجرای این طرح، شهرداری تخیف ۴۰ درصدی را برای صدور پروانه تا پایان سال را اعمال نماید.

ناصری خاطرنشان کرد: طرح جامع بهسازی و نوسازی، ایمن‌سازی و نماسازی بازار بیرجند توسط شهرداری آماده و برای بررسی بیشتر و کارکارشناسی به کمیسیون  عمران ارجاع‌ و پس از چکش‌کاری لازم مجدد در جلسه رسمی شورا بررسی و مصوب شود.

وی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و کارشناسان این سازمان در جلسه گذشته شورای اسلامی در خصوص آسفالت‌شکافی و مرمت نوارهای حفاری گفت: بر اساس توافقات انجام شده مقرر گردید شهرداری به ریز هزینه‌های آسفالت و مرمت نوارهای حفاری را اعلام و برای تصویب نهایی و اجرای این عملیات توافق‌نامه‌ای بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب منعقد گردد.

 مرتضی یزدان شناس عضور شورای اسلامی شهر بیرجند نیز پس از قرآئت نامه یکی از شهروندان مبنی بر درخواست صدور پروانه ساخت در روستای اکبریه اظهار کرد: متأسفانه برخی دستگاه ها کار مردم را انجام نداده و باعث اذیت ارباب رجوع شده و چوب لای چرخ مردم می گذارند.

دستگاهای اجرایی به وظیفه خود عمل کنند

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از دستگاههای اجرایی وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند، از آنجائیکه کارمندان دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی هستند و نباید تعداد زیادی از اسناد معطل یک ارگان بماند لذا باید بصورت قانونی به آنها فشار آورد تا کار مردم را به درستی انجام دهند.

عباس سروری، منشی شورای شهر به نامه و درخواست این شهروند اشاره کرد و افزود: براین اساس نامه ای از سوی سرپرست اداره اموال و املاک خراسان‌جنوبی مبنی بر موافقت بنیاد برای صدور پروانه ساخت به نام این شهروند به شورا ارسال شده است.

وی هم با بیان اینکه شهرداری مکلف به صدور پروانه برای صاحب سند است، افزود: مصوبات باید عام باشد و نمی‌توان فقط برای یک نفر پروانه صادر کرد و در صورت صدور پروانه احتمال اینکه در هیئت تطبیق رد شود وجود دارد.

رضا حسنی‌صفت رئیس شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه برای حل این مشکل از شهروند تعهد نامه محضری گرفته شود، گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، نامه ای به شورا و شهرداری مبنی بر صدور پروانه ساخت به نام شهروند ارسال کرده است.

وی خواستار صدور پروانه ساخت برای حل مشکل این شهروند شد و افزود: می‌توان پروانه را صادر کرد و در زمان انتقال سند حق و حقوق معوقه احتمالی را از شهروند دریافت کرد.

فرهنگسرای شهر بیرجند بصورت رایگان در اختیار توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)

شورای اسلامی شهر بیرجند در خصوص نامه دریافتی از سوی مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) مبنی بر مساعدت شهرداری و شورا برای استفاده از فرهنگسرا در روز ۱۲ آذرماه (هفته گرامیداشت معلول) به شور پرداخت و  مقرر شد در تاریخ مذکور فرهنگسرا به صورت رایگان در اختیار این مجتمع برای برگزاری این همایش قرار گیرد.

مهدی بهترین شهردار بیرجند نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: برای دریافت ۱۰ دستگاه اتوبوس بین شهری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به حساب شرکت خودرو سازی واریز شده است.

وی افزود: علی رغم قول مساعد تأمین اتوبوس‌ها برای سال آینده پس از رایزنی‌های شهرداری بیرجند تعداد ۳ دستگاه اتوبوس دوشنبه هفته تحویل و وارد چرخه خدمات رسانی به شهروندان می‌شود.

شهردار بیرجند یادآور شد: تلاش می شود تا در هفته‌های آینده بتوان مابقی اتوبوس‌های خریداری شده را وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهری کرد.

بهترین در ارتباط با تفاهم نامه بین شهرداری و بنیاد تعاون ناجا در خصوص استفاده از خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر گفت: در گذشته برای تحقق این مهم ماهی ۴۵ میلیون تومان به خزانه واریز و بخشی از آن به پلیس راهور استان برگشت و اختصاص می‌یافت که براساس تفاهم نامه اخیر مقرر می‌گردد ماهانه ۱۵ میلیون تومان برای خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر توسط شهرداری پرداخت شود.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =