استاندار خراسان جنوبی: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی جایگاه مسائل کلان است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز (۲۸ آبان) با بیان این مطلب در پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان استان برای پیگیری مباحث تنها به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اکتفا نکنند و جلسات تخصصی ذیل شورا را نیز برگزار نمایند.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات تخصصی و موردی ذیل شورا، گفت: لازم است با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی بیرجند و با عضویت دستگاه‌ های متولی جلسات تخصصی ذیل شورا در راستای رفع ابهام مسائل برگزار شود و موضوعات کلی و غیرقابل حل به شورا منتقل گردند. 

استاندار با ذکر این نکته که مباحث مطرح شده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید از جامعیت بالایی برخودار باشد، عنوان کرد: مسائل ابتدایی و برخی مسائل خرد در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و لذا باید در این شورا شاهد حل و فصل موضوعات کلان باشیم.

قناعت عنوان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم، موضوعات و دستور کارهای  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نسبت به گذشته جدی‌تر و فنی‌تر می شود اما انتظار این است که سطح موضوعات را ارتقاء دهیم و به سمت حل و فصل موضوعات کلان پیش برویم.

وی ادامه داد: اگر براساس خروجی این جلسات بتوانیم مجوز ملی برای حل برخی مسائل استان بگیریم، بسیار ارزشمند  خواهد بود.

استاندار با تأکید بر اینکه باید همه استان را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ببینیم و مشکلات سایر شهرستان‌ ها هم در این جلسات مطرح شود، بیان کرد: برخی موضوعات و مسائل مطرح شده، فراگیر تمام شهرستان‌هاست و برخی موضوعات خاص و استثنایی می باشند لذا باید بررسی همه موضوعات در دستورکار شورا قرار گیرد.

قناعت بر فعال شدن تمام کمیته‌های اتاق بازرگانی بیرجند در راستای پیگیری مسایل استان تأکید کرد. 

وی با اشاره به آغاز طرح نهضت احیای واحد راکد در معاونت  اقتصادی استانداری با همکاری دستگاه‌های متولی، گفت: احیای واحدهای راکد یکی از موضوعات و دستورکارهای جدی ما در شورای گفت و گو باشد تا هم گزارشی از وضعیت فعال‌سازی واحدها داشته باشیم و هم مشکلات واحدهایی غیرقابل حل در این شورا مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد احیای واحد‌های راکد بیشتری در خراسان جنوبی در راستای رونق تولید باشیم.

استاندار با اشاره به سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی در شنبه هفته آینده (پنجم آذرماه)، عنوان کرد: در این جلسات ظرفیت‌های استان به خوبی توسط مسئولان متولی مطرح شود.

وی افزود: بخش خصوصی، مسئولان دولتی و رسانه‌ها به تبیین ظرفیت‌های موجود بپردازند تا این سفرها رهاورد خوبی برای استان داشته باشد. 

به گفته وی؛ بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری از مهمترین برنامه‌های این سفر باشد.

استاندار با اشاره به وضعیت متفاوت مناطق مختلف استان، تأکید کرد: عدالت این نیست که در تمام شهرستان‌ ها سایت انتقال صنوف آلاینده ایجاد شود، بلکه در این خصوص باید اولویت را به شهرهای دارای بیشترین مشکل و چالش بدهیم.

قناعت با بیان اینکه موضوع صنوف آلاینده تنها در سه شهر استان جدی است،  به روند خوب ارائه زیرساخت‌ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند اشاره کرد و گفت: راه دسترسی سایت صنوف آلاینده بیرجند به دلیل یکسری مشکلات کاری زمان‌بر است اما در دستورکار استان قرار دارد.

وی از معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری خواست جلسه ای با حضور دستگاه‌های متولی، شهرداری‌ها و فرمانداران جهت بررسی آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاینات و بشرویه برگزار کنند و در این جلسه محل تأمین اعتبار طرح انتقال صنوف آلاینده را از اعتبارات ملی، استانی و مصوبات سفر دوم رئیس‌ جمهور مشخص نمایند.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =