اعزام کاروان ورزشی روشندلان خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی، علیرضا چاجی؛ نابینایان و کم بینایان از جمله اقشاری از جامعه هستند که از مهمترین حس پنجگانه خود محرومند! اما این محرومیت دلیلی برای عزلت آنان در کنج خانه نیست.

نابینایان‌ و کم‌بینایان با وجود آنکه فراسوی زندگی را با روشندلی درک خواهند کرد، اما هیچ گاه معلولیت را به عنوان محرومیت نخواهند پذیرفت؛ بلکه با ابزارهای مختلف به دنبال گذر از تاریکی‌های دنیای پیرامون  هستند که یکی از این ابزارها می‌تواند ورزش باشد.

ابزاری که نه تنها نابینایان و کم‌بینایان را از یک شهروند محدود در جامعه نجات داده بلکه حضور در تورنمنت‌های داخلی و بین اللملی سبب شده تا آنان به عنوان قهرمانانی قلمداد شوند که ضمن افتخار آفرینی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به عنوان نماد گذر از محدویت‌های ناخواسته شناخته شوند.

رنج محرومیت نابینایان و کم‌بینایان ورزشکار باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد

اما با وجود این افتخار آفرینی‌ها هنوز گلایه‌هایی مبنی بر پاره‌ای از مشکلات نابینایان و کم‌بینایان از زبان این قشر شنیده می‌شود! از جمله‌گلایه‌هایی که بایستی یک سوم تمام سالن‌ها و امکانات مربوط به ورزش معلولان باید در اختیار  نابینایان و کم‌بینایان باشد. اما این خواسته هنوز محقق نشده و این قشر ورزشکار از زمین‌ها و سالن‌های تخصصی تمرین محروم هستند.

رنج محرومیت نابینایان و کم‌بینایان در حالی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد که ورزشکاران این قشر در رفت و آمد به اماکن ورزشی دچار مشکل هستند  و در ایاب و ذهاب برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری و استانی با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند در مسافرت‌های طولانی با خودروهای غیر استاندارد با معضلات عدیده‌ای دست به گریبانند که چنانچه مسئولان با بی‌اعتنایی از کنار این مسائل بگذرند موجب از دست دادن انگیزه ورزشکاران نابینا و کم بینا شده و عواقب خوشی را بدنبال نخواهد داشت.

از مسئولان و دست‌اندرکاران اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی انتظار می‌رود مسائل مطرح شده مرتبط با نحوه  استفاده از اماکن ورزشی. حمایت‌های مالی و تجهیزانی از تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشوری، منطقه‌ای و استانی نابینایان و کم بینایان را مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار گیرد تا با رسیدن به حقایق زندگی آنان گره‌ای از مشکلات این قشر ورزشکار و خانواده‌هایشان گشوده شود.

شرایط ویژه روشندلان ورزشکار برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری

صالحه غلامی‌مقدم‌ سرپرست هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همگانی کردن فعالیت‌های جسمی و تحرکی‌ روشندلان‌ مسابقات قهرمانی رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: تیم‌های مختلف ورزشی نابینایان و کم بینایان خراسان‌جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده و رتبه‌های خوبی برای استان به ارمغان آورده‌ایم.

سرپرست هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی تصریح کرد: باتوجه به شرایط ویژه‌ای که ورزشکاران  روشن‌دل در بحث ایاب و ذهاب به مسابقات قهرمانی کشور دارند و نیازمند همراه نیز می‌باشند لذا هزینه‌های اعزام بسیار بالا است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از سرخوردگی‌ و ضعف‌انگیزه‌ای در فعالیت‌های ورزشی و جسمانی نابینایان و کم بینایان بایستی تدابیر مشفقانه‌ایی اندیشیده شود و حمایت‌های معنوی و اعتباری ویژه‌ای از این قشر جامعه توسط مسئولان مربوطه صورت گیرد که تاکنون قابل توجه نبوده است.

هنرنمایی بزرگترین کاروان ورزشی روشندلان خراسان جنوبی در مسابقات انتخابی تیم ملی

وی از اعزام بزرگترین کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان خراسان‌جنوبی در دهه اول آذر ماه امسال خبر داد و گفت: در راستای اجرای تقویم ورزشی فدراسیون جشنواره بزرگ استعدادیابی زیر ۲۰ سال و مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در مازندران برگزار می‌شود.

سرپرست هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بزرگترین کاروان ورزشی روشن‌دلان استان در رشته‌های دو ومیدانی، شطرنج، گلبال و در دو گروه آقایان و بانوان به  بابلسر اعزام می‌شود.

غلامی‌مقدم متذکر شد: ورزشکاران نابینا و کم‌بینای خراسان‌جنوبی اعزامی به مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی، از ماههای گذشته تحت آموزش‌های تخصصی و بدنسازی حرفه ای قرار گرفته‌اند و با آمادگی کامل در این رویداد ورزشی هنرنمایی خواهند کرد.

وی افزود: اولین کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی اعزامی به این ماران ملی شامل تیم‌های شطرنج و گلبال بانوان با ترکیب ۷ بازیکن گلبال و ۳ بازیکن شطرنج و ۵ همراه از شهرستانهای بیرجند و طبس می‌باشد که از سوم تا پانزدهم آذرماه در جشنواره استعدایابی شرکت می‌کنند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =