لزوم مهار آسیب های جمعیتی در خانواده/تغییر شکل از خانواده گسترده به هسته ای همچنان ادامه دارد

مهدی قناد، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره ملی دانش افزایی مدیران و روانشناسان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره ایجاد فضای علمی جهت اشتراک گذاری تجربیات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه ازدواج و تشکیل خانواده می‌باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: به جهت مهد پدران علمی همچون پروفسور محمد حسن گنجی پدر علم جغرافیا دکتر غلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت ایران دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات نوین ایران دکتر مهدی بلالی مود پدر سم شناسی ایران میزبانی از این دوره حائز اهمیت می‌باشد.

قناد یادآور شد: امروز خانواده و تحولات مربوط به آن از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تغییر شکل از خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در درون خانواده هسته‌ای نیز شاهد تحولاتی چون فردگرایی، تاخیر در سن ازدواج ، کوچک شدن ابعاد خانواده و افزایش طلاق هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در پیمایش‌های اخیر از جمله پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان نشان می‌دهد که هنوز خانواده در ایران از اهمیت و قرب و منزلت خاصی در بین جوانان برخوردار است و این فرصت مناسبی است تا با حضور ارزشمند مشاوران و استفاده از ظرفیت آنها در راستای تسهیل گری مسیر آرامش و آسایش خانواده اقدام کنیم.

قناد با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایران متذکر شد: هم بایستی بر افزایش تعداد ازدواج و فرزندآوری در کشور تاکید کنیم و هم بر تقویت و استحکام خانواده های موجود و خانواده‌های در حال شکل گیری دقت نظر داشته باشیم.

وی افزود: بیست و پنجمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج و خانواده کشور از امروز در بیرجند آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد و به  شرکت کنندگان گواهینامه دوره اعطا‌ می‌شود.
 
انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =