روایت کشاورز بسیجی که مخترع شد/ از کشاورزی سنتی تا فنآوری نوین

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، تفکر بسیجی راهی برای برون‌رفت از مشکلات است و بستری برای رفع نیازهای جامعه، چه بسیار افرادی که در این راه در تلاش و کوشش هستند تا با نیازسنجی گره از کار یک جامعه باز ‌کنند.

یکی از این افراد دغدغه‌مند، محسن نجفی، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش بیرجند و یکی از بسیجیان فعال است، او که متولد روستای القوراست توانسته چهار اختراع را به ثبت برساند.

او که در سال ۱۳۸۷ بازنشسته شده و بنا به علاقه‌اش رو به سوی فعالیت‌های فنی آورده است در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بنده موفق به ثبت چهار اختراع شده‌ام که اولین اختراعم تحت عنوان «سیستم ابیاری کنترل از راه دور با تلفن همراه» بود و بعد از دو محصول شیر آب با سبک‌های جدید را تولید کردم.

این مخترع بسیجی آخرین اختراعش را «آب‌بند لاستیکی پیج مهره‌دار» عنوان کرد و افزود: تمام اختراعات من در حوزه کار کشاورزی کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: دغدغه اصلی من علاوه بر سهولت در آبیاری زمین کشاورزی، جلوگیری از هدررفت آن بود بنابراین تصمیم به اختراع این محصول گرفتم.

نجفی در خصوص ایده این اختراع گفت: هنگام آبیاری زمین‌های کشاورزی متوجه شدم روش‌های سنتی پاسخگو نیست و باعث هدررفت قسمتی از آب می‌شود، ضمن اینکه آبیاری به سبک سنتی به ویژه در زمستان مشکلات خاص خود را دارد بنابراین به فکر ساخت «آب‌بند لاستیکی پیج مهره‌دار» افتادم که به لطف خدا مشتری‌های خود را هم دارد.

وی با بیان اینکه خوشحالم به عنوان یک بسیجی توانستم کاری برای کشورم انجام دهم اظهار کرد: معتقدم کار بسیجی خدمت به خلق خداست و کمک به سهولت در انجام کارها.

این مخترع بیرجندی با اشاره به اینکه بسیجی کسی است که با عشق وعلاقه، ایمان به خدا، برای خدا و برای مردم از دل و جان مایه می‌گذارد افزود: امیدوارم همه ما در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشورهمیشه پای کار باشیم.

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =