رئیسی: ادارات و سازمان‌ها تخلف و فسادِ کم را هم زیاد تلقی کنند/ کارآمدی نظام اداری خواست مردم است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از همه مردم صمیمی و با بصیرت و زمان شناس و عزیز خراسان جنوبی که جلوه‌ای از حضور را خلق کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور بیان کرد: این حضور جلوه‌ای از پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا است.

رئیسی با اشاره به اینکه این حضور برای دولتمردان نیز مسئولیت آفرین است، گفت: باید برای این مردم عزیز کار متفاوت، جهادی و تأثیر گذار در زندگی داشته باشیم.

وی افزود: خراسان جنوبی سرمایه ارزشمندی چون فرهنگ بی‌بدیل و دانش و علم را دارد که موجب استحکام قوام خانواده، سلامت اجتماعی و کاهش جرم در این منطقه را به همراه دارد.

دینداری در جای جای خراسان جنوبی جلوه‌گر است

رئیس جمهور ادامه داد: اگر علی رغم مرز مشترک با کشور افغانستان در خراسان جنوبی آمار جرم پایین بوده و تدین و دینداری همه شهرهای این استان جلوه گر است باید فرهنگ مردم است

رئیسی وی با تأکید بر حفظ سرمایه فرهنگی مردم خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی در مساجد شیعه و سنی مردم با شکوه حضور دارند.

وی گفت: چهره‌های ماندگار خراسان جنوبی علی رغم صاحب نظر بودن در مباحث علمی پایبند دین و ارزش‌ها هستند.

رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی که در دیدار با رئیس جمهور مطرح شد، بیان کرد: این دغدغه‌ها چون از دل برآمده بود، بر دل نشست.

رئیسی ادامه داد: دشمن گاه میزان حساسیت مردم بر ارزش‌ها و موضوعات مختلف و اعتقادات را سنجش می‌کند و از این نظر حفظ و ارتقا فرهنگ مهم است.

مردم بروکراسی خسته‌کننده را نمی‌پسندند

وی با بیان اینکه دشمن سرمایه فرهنگی را هدف گرفته است، افزود: البته در این موضوع همگان وظیفه و مسئولیت دارند.

رئیس جمهور گفت: نظام اداری ما باید چون مردم تحول خواه و بر اساس کار جهادی حرکت کند و مردم بوروکراسی خسته کننده و ارباب رجوع را نمی‌پسندند.

رئیسی با اشاره به اینکه ادارات باید از نیروهای اداری و تحول خواه استفاده کنند، اظهار کرد: نیرویی که از درون جوشش نداشته باشد بی شک زمان اجرای پروژه نیز برای او مهم نخواهد بود.

وی گفت: کسی که نسبت به بدی‌ها و خوبی‌ها بی تفاوت و بی حس باشد با یک انسان مرده فرقی ندارد.

استفاده از نیروی بومی اولویت دارد

رئیس جمهور اظهار کرد: چگونه می‌شود نسبت به دغدغه‌های مردم در مورد بیکاری فرزندانشان، راه‌ها، مشکلات معیشتی و.. بی تفاوت بود و از غم مردم دچار درد نشد.
رئیسی با اشاره به بازدید خود از منطقه مرزی لانو بیان کرد: در این منطقه مردم با سرمایه بسیار کم کارهای بزرگی به ویژه در زمینه صنایع دستی داشتند.

وی ادامه داد: باید نظام اداری تحول خواه داشته باشیم و افراد بی تفاوت نسبت به دغدغه‌های مردم را از مسیر راه دور کنند.

رئیس جمهور با بیان اقدامات ارزشمند و متفاوتی که در کارخانه لاستیک سازی بیرجند انجام شده است، بیان کرد: باید باز نگاهی در روش‌های اداری برای ایجاد تحول داشته باشیم.

رئیسی با تأکید مجدد بر استفاده از نیروهای بومی گفت: وقتی نیروی بومی در داخل خراسان جنوبی داریم استفاده از آنان در مجموعه اداری اولویت دارد.

کارآمدی نظام اداری خواست مردم است

وی با اشاره به نظارت علی الدوام بر زیر مجموعه‌ها، بیان کرد: این نظارت حتی بر بهترین‌ها نیز باید انجام باشد تا همچنان در مسیر خوبی باقی بماند.

رئیس جمهور گفت: کارآمدی نظام اداری خواست مردم است تا مسئولیت‌های خود را به صورت دقیق انجام دهد.

رئیسی بیان کرد: نمی‌شود جلوی یک کشاورز و دامداری که برای نگهداری دام خود یک اتاق می‌سازد گرفته شود ولی زمانی ساختمانی بزرگ و ویلا سازی انجام می‌شود، از دید پنهان بماند.

وی با اشاره به ضرورت تشخیص اولویت‌ها گفت: ادارات و سازمان‌ها باید از هر گونه فساد و آلودگی دور بماند و در مورد فساد علاوه بر اعلام باید اقدام شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: موضوع اشتغال تنها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه همه ادارات و نهادها و سازمان‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

امکان ساخت خانه ویلایی در ۲۹ شهر خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: هر چند نزولات آسمانی در خراسان جنوبی بسیار کم است ولی در کنار آن ظرفیتی چون معادن را داریم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت رونق گرفتن اقتصاد سنگ و معادن در خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع در اشتغال جوانان این دیار بی شک نقش آفرین است.
رئیسی در زمینه مشکل مسکن ادامه داد: مرحوم رستم قاسمی در این زمینه بسیار مجدانه تلاش می‌کردند و امروز آقای بذرپاش تازه نفس در این زمینه ورود پیدا کردند.

وی گفت: طبق گفته استاندار خراسان جنوبی در ۲۹ شهر این استان امکان ساخت خانه به صورت ویلایی و در دو شهر به صورت آپارتمانی وجود دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه وعده ساخت مسکن شدنی است، بیان کرد: برخی در این زمینه تردید می‌کنند ولی ما این موضوع را شدنی و امکان پذیر می‌دانیم.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ درصد مصوبات سفر اول، بیان کرد: با تلاش ویژه و اقدام زمان شناسانه مشکلات در کشور ما حل شدنی است.

پایان پیام/۳۶۳۶


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 16 =