همزمان با سفر رئیس جمهور؛ مشکل اراضی «معصومیه» بیرجند بعد از ۴۸ سال حل شد

حسین مذنب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خراسان جنوبی از حل مشکل اراضی «معصومیه بالا» در بیرجند خبر داد و افزود: حل این مشکل بعد از ۴۸ سال به همت دولت سیزدهم و با هدف خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات انجام می‌شود.

وی در تشریح این خبر گفت: همزمان با آغاز دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهور و هیئت دولت به استان، درخواست مالکین اراضی غرب فنی و حرفه‌ای بیرجند مبنی بر الحاق به محدوده شهر بیرجند در ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

مدیرکل بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از بررسی مستندات ارائه شده از سوی مالکین، قدمت استعلامات اخذ شده (سال ۱۳۵۳) و موافقت دستگاه‌های مرتبط با احداث شهرک در این اراضی و تایید طرح تفکیکی اراضی توسط شهرداری، الحاق اراضی برابر طرح تفکیکی مشتمل بر ۴۸۴ قطعه مسکونی (ممهور شده توسط شهرداری) به منظور حل مشکل ۴۸ ساله مالکین مورد تایید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از طرفی مقرر شد تراکم ساختمانی اراضی با بررسی سرانه خدمات منطقه و جمعیت‌پذیری محله “معصومیه” توسط مشاور و بازنگری طرح جامع شهر بیرجند بررسی و این اراضی با تراکم مناسب به محدوده طرح جامع الحاق شود.

در دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای ثبت و رسیدگی بهتر و بیشتر به مطالبات مردمی، ۲۸ میز ارتباط مردمی در دستگاه‌های اجرایی استان خراسان‌جنوبی با حضور نمایندگان وزرای مربوطه فعال بود.

همزمان سامانه پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با شماره تماس ۱۱۱ و فعالیت ۲۰۰ کاربر رایانه‌ای در مرکز استان فعال بود که درخواست‌ها، پیشنهادها، انتقادات و مشکلات مردم را ثبت کرد.

پایان پیام/ع


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =