تغییر کاربری نهالستان بیرجند منتفی شد/ صدور حکم رفع تصرف زمین‌های دستگرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری در روستاهای اقماری و حاشیه شهر بیرجند مصوبات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: در این روستاها افراد سودجو اراضی ملی متعلق به راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن را بصورت غیرقانونی تصرف و قطعه‌بندی کرده و به فروش می‌رساندند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد دستگاههای متولی با هماهنگی سازمانهای امنیتی موضوع تصرفات اراضی ملی را پیگیری و نسبت به رفع تصرف آن اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد یادآور شد: در روستای دستگرد بیرجند ۹۳ قطعه زمین بصورت غیرقانونی ساخت وساز، حصارکشی و مصالح ریزی‌ شده بود که مصوبات لازم اخذ گردید و برای اجرای مفاد قانونی به بنیاد مسکن ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ واحد ساخته شده از اراضی روستای دستگرد بیرجند براساس طرح ملی مسکن به افراد واجد شرایط اعم از متصرفین‌ و سایرین طی مراحل قانونی واگذار و بند (ج‌) دریافت کنندگان واحدهای مسکونی نیز قرمز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تعداد ۳۵ قطعه زمینی‌ که در روستای دستگرد بیرجند محوطه‌سازی شده و همچنین ۴۰ قطعه زمینی‌ مصالح ساختمانی ریخته شده است را بنیاد مسکن با نظارت سازمانهای امنیتی تخریب نماید و چنانچه متصرفین با ارائه مدارک و مستند ارائه شده، واجد  شرایط بودند در اولویت واگذار قرار گیرند.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد با اشاره به اراضی با موضوع تصرفات‌ قدیمی در روستای حسین‌آباد بیرجند متذکر شد: براساس مصوبات قبلی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان جنوبی مقرر شده بود که  این زمین‌ها برای ساماندهی و واگذاری در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و با تخفیف ۷۰ درصد ارزش زمین به افراد واجد شرایط واگذار شود.

وی افزود: در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان جنوبی مقرر گردید زمین‌های در اختیار بنیاد مسکن روستای حسین آباد بیرجند که پیش از این باید ۵۰ درصد قیمت بصورت نقدی و مابقی ۱۱۸ میلیون تومان طی ۲۴ ماه بصورت قسطی پرداخت شود، مقرر شد زمان پرداخت اقساط به ۳۶ ماه افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از مخالفت‌ تغییر کاربردی نهالستان‌ منابع طبیعی ابتدای خیابان ایت‌الله‌ غفاری بیرجند خبر داد و گفت: شایعاتی مبنی بر تغییر کاربری این نهالستان توسط سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از طریق راه و شهرسازی منتشر شده بود که امروز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

حجت ‌الاسلام موحدی‌راد اظهار داشت: گرچه سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادعا داشت‌ تغییرات کاربری این نهالستان روال قانونی خود را طی کرده است اما بخاطر خدشه‌داد نشدن وجهه سازمان و کارمندان خود موضوع را از دستور کار خود خارج خواهد کرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =