افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی/طلب ۸۰ میلیاردی شرکت گاز از مشترکان شاخص

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رحمان محمودی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هزار و ۴۹ کیلومتر خط انتقال گاز که شریان اصلی در استان است از دو خط سرخس و عسلویه خورا دهی می‌شود.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۱۹۰ هزار علمک و ۳۲۱ هزار و ۹۱۶ مشترک در خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: با گازرسانی به ۳۲ شهر استان از ۱۰۰ درصد پوشش برخورداریم و در بخش روستایی نیز ۹۹.۴ درصد روستاهای استان گازرسانی شده وجشن پایان گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را اعلام کرده‌ایم.

محمودی با اشاره به اتمام عملیات گازرسانی به ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین به۸۴۶ خانوار از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گازرسانی شده که در مجموع هزار و ۷۶۸ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: لیست تمام روستاهای زیر ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از فرمانداری های شهرستانهای استان استعلام و تاییدیه خانوارها را نیز اخذ کرده‌ایم  که تا دهه فجر امسال تعداد ۱۰۰ روستا با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان گازرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است که تا هفته دولت سال آینده تمام روستاهای دارای سکنه استان به صورت کامل گازرسانی شوند.

محمودی افزود: در بخش صنعتی نیز تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی استان گازدار شده‌اند و ۶۰ واحد در دهه فجر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افتتاح هفت پروژه شاخص در دهه فجر امسال با اعتبار ۷۱۲ میلیارد تومان خبرداد و افزود: گازرسانی به پایانه مرزی ماهیرود با اعتبار با ۳۰ میلیارد تومان، گازرسانی به پاسگاه‌ها و برجک دیدبانی مرزی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، احداث خط تقویت برای استمرار گازرسانی به شهرهای خوسف، ماژان، نهبندان و شوسف با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان، گازرسانی به طرح جهش مسکن راه و شهرسازی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، گازرسانی به مسکن محرومان با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و گازرسانی به صنوف آلاینده اعتبار ۲۸ میلیارد تومان از جمله این طرح‌ها است.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: بخشی از طرح‌های افتتاحی دهه فجر برای توسعه و پایداری شبکه گاز است و بخشی هم در راستای بهبود کیفیت و خدمات اجرا می‌شود.

محمودی با اشاره به خدمات فرا استانی شرکت گاز خراسان جنوبی متذکر شد: در کنار اقدامات جهادی استان، مسئولیتی را در حوزه سیستان و بلوچستان نیز پذیرفته‌ایم که کار گازرسانی به هشت شهر و ۸۰۰ روستا را در آن منطقه در دستورکار داریم.

وی با اشاره به پایش ادارات خراسان جنوبی در راستای کاهش مصرف گاز گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۶۸ مورد پایش از سطح ادارات استان در راستای کاهش مصرف گاز انجام شده است که به ۸۲ اداره اخطار مصرف و گاز ۶ مورد از ادارات هم قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های اداری، خانگی و تجاری استان افزود: در راستای اجرای این طرح در ۶۵۷ موتورخانه به صورت رایگان کار بهینه‌سازی و عایق سازی انجام شده و طرح بهینه‌سازی برای هزار موتورخانه تا پایان سال جاری در دستورکار قرار دارد.

محمودی  از وجود ۲ هرار موتورخانه فعال در اماکن مسکونی و سازمانهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار موتورخانه در خراسان جنوبی بهینه سازی شده که موجب کاهش ۱۲ درصدی مصرف گاز شده است.

وی با اشاره به مطالبات ۸۰ میلیارد تومانی شرکت گاز خراسان جنوبی متذکر شد: از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان متعلق به صنایع و به خصوص صنایع بزرگ است که با توجه به اینکه تخصیص نقدینگی اعتبارات شرکت گاز براساس وصول مطالبات می‌باشد از شهروندان و واحدهای صنعتی درخواست داریم که در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در مصرف بالای گاز خانگی با افزایش غیر استاداری مواجه هستیم تاکید کرد: از آنجایکه در حوزه تولید با کمبود مواجه هستیم نیازمند همراهی مردم در صرفه جویی مصرف گاز بوده تا بتوانیم روند مصرف گاز استان را کاهشی کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی افزایش مصرف گاز را در بخش‌های مختلف داریم، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج میلیون و ۴۶۰ هزار مترمکعب در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که چهار میلیون و ۹۸۰ میلیون متر مکعب بوده، ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هزار و ۴۲۷ میلیون مترمکعب گاز مایع در استان توزیع شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل هزار و ۲۹۳ میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهار =