برگزاری پویش کودکان سایبری در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۴ تا ۲۹ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان با شعار پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی از اهداف این طرح است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تصریح کرد: ارتقا فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری از جمله نتایجی است که در اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.

سرهنگ الوانی یادآور شد: پویش کودکان سایبری به عنوان یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه سایبری پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ با هدف ارتقا آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودک، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی برای کودکان، افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری، پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقا آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربران، ایمنی کودکان در فضای مجازی، طرح حاضر با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور برگزار می شود.

گفتنی است؛ شهروندان خراسان‌جنوبی می‌توانند با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس cyberpolice.ir/cyberkids و دنبال کردن محتوای آموزشی در خصوص حضور کودکان در فضای مجازی با هشتگ (#کودکان_سایبری) به راهکار‌ها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با پلیس فتا در میان بگذارند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =