انسداد ۵۶ چاه‌ غیر مجاز خراسان‌جنوبی/۴۲۰۰۰ متر مکعب آب مهار شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید سروری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انسداد چاه‌های غیرمجاز جلوی برداشت ۴۲ هزار مترمکعب آب در استان گرفته شد.

وی افزود: از ابتدای امسال ۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان‌جنوبی مسدود شده است که این موضوع می‌تواند در مدیریت مصرف منابع آبی موثر باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان چاه عمیقی که با دستگاه حفر شده باشد وجود ندارد، تصریح کرد: چاه‌هایی در حاشیه رودخانه‌ها با عمق ۱۰ تا ۱۵ متر حفر می‌گردد که سرمایه ملی آب را به هدر می‌دهد و باید جلوی برداشت بی رویه این منابع گرفته شود.

سروری یادآور شد: از سال ۱۳۸۵ پرکردن چاه‌های غیرمجاز در خراسان‌جنوبی اجرایی شده که تاکنون هزار و ۲۰۰ حلقه در استان مسدود شده و جلوگیری از برداشت حدود ۶ میلیون مترمکعب آب صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۵ هزار مترمکعب آب با پر کردن چاه‌های غیرمجاز در خراسان جنوبی صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: گشت‌های بازرسی آب در سطح استان انجام می‌شود و برخی افراد بومی نسبت به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از دهی چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند که در ابتدا اخطار به مالک داده می‌شود تا طی چند روز منصوبات خود از جمله دستگاه‌ها را جمع آوری کند و در صورت همکاری، چاه از سوی خود مالک مسدود می‌شود.

سروری اظهار کرد: به دلیل اینکه بسیاری از چاه‌ها درون خانه ها، ویلاها، باغات و یا مزارع است و برخی مالکان همراهی لازم را ندارند، آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نسبت به دریافت مجوز قضایی اقدام می‌کند و سپس انسداد چاه انجام می‌شود.

وی افزود: با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز و پروانه دار خراسان‌جنوبی، جلوی برداشت بی رویه نیز گرفته شده و اضافه برداشت صورت نمی‌گیرد.

پایان ‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =