فرماندار زیرکوه: ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید در زیرکوه توزیع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی ورود موج سرما و برودت هوای سرد برخی از نقاط این شهرستان به دمای بیش از ۲۰ درجه زیر صفر رسید و در حال گذراندن سردترین روزهای سال هستیم.

وی افزود: سرمای بیش از حد و برودت هوای حاکم بر شهرستان زیرکوه باعث افت فشار گاز در شهرستان زیرکوه شده است.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: علیرغم افت فشار گاز در این شهرستان خوشبختانه قطعی گاز منطقه‌ای نداشته‌ایم و فقط قطع موردی در برخی از منازل اتفاق‌ افتاده است.

غیرتی با اشاره به مکانیزم‌ و حساسیت رگولاتورهای‌ گاز برای متعادل کردن جریان گاز منازل شهروندان یادآور شد: قطعی موردی گاز برخی از منازل بخاطر افت فشار گاز و از کار افتادن اتوماتیک‌ رگولاتورهای‌ گاز بوده است.

وی در خصوص سوخت جایگزین گاز در شهرستان زیرکوه خاطرنشان کرد: شرکت توزیع فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید به حاجی‌آباد منتقل کرده و برای توزیع در بخش‌ها و روستاهای شهرستان تحویل دهیاران شده است و در اختیار خانواده‌ها‌ قرار می‌گیرد.

فرماندار زیرکوه گفت: در حاجی‌آباد نیز تمهیدات لازم برای توزیع نفت سفید اندیشیده شده است و از فردا  خودروهای حامل سوخت در مرکز شهرستان نفت سفید را جلوی منازل شهروندان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

غیرتی در ارتباط با فعالیت نانواهای‌ شهرستان زیرکوه نیز متذکر شد: بخاطر‌ افت شدید گاز جلوی پخت نانوایی‌های گازسوز گرفته شد و تعداد محدودی در مناطق خاصی از حاجی‌آباد فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین نان مورد نیاز شهروندان زیرکوهی‌ با هماهنگی مسئولان شهرستانهای همجوار از جمله شهر قائن ظرفیت پخت نانوائی‌هایی که از سوخت دوم استفاده می‌کنند بالاتر رفته است و نان‌های بسته‌بندی شده به حاجی‌آباد منتقل و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

 فرماندار زیرکوه در ارتباط با اسکان اضطراری شهروندان زیرکوه نیز متذکر شد: در صورت افت شدید گاز و احتمال قطع گاز موردی منازل، مساجد و حسنیه‌های روستاهایی که دچار مشکل شوند با امکانات گرمایشی‌ مناسب برای اسکان‌ اضطراری‌ آماده شده است.

غیرتی افزود: در شهر حاجی‌آباد نیز مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و سالن ورزشی بسیج ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه برای اسکان‌ موقت شهروندان مهیا شده است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =