«افت فشار» هشدار بزرگی برای احتمال قطعی گاز در خراسان جنوبی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده امروز با تأکید بر این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل برودت و سرمای شدید هوا و بالا بودن میزان مصارف، افت فشار در شبکه انتقال گاز را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: کل استان در شرایط افت فشار قرار دارد و خطر قطعی گاز همه مناطق خراسان جنوبی را تهدید می کند.

معاون استاندار با اشاره به هشدار های هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط موجود تا انتهای هفته، اظهار داشت: تأکید همواره ما بر رعایت صرفه جویی در مصرف گاز است. 

عباس زاده ادامه داد: در حال حاضر کلیه صنایع به ویژه صنایع بزرگ ما از سوخت جایگزین استفاده می کنند و از مدار مصرف گاز خارج شده اند، بنابراین تأکید ما بر صرفه جویی در مصرف در بخش خانگی است. 

وی متذکر شد: همه تعطیلی ها و برنامه ریزی ها و تمهیدات، صرفاً به جهت حفظ گرمایش بخش خانگی است. 

به گفته وی؛ با عنایت به ماندگاری موج سرما، از مردم تقاضا داریم با پیوستن به پویش هر خانه، یک اتاق گرم و خانه گرم برای همه، تمام همت خود را برای صرفه جویی در مصرف به کار گیرند. 

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی استان با اشاره به حضور خود در مرکز دیسپچینگ شرکت گاز خراسان جنوبی، گفت: از نظر تأمین گاز هیچ مشکلی نداریم اما شرایط همچنان سخت و شکننده است. 

به گفته وی؛ در حال حاضر گاز تمام مشترکین به جز در یک روستا وصل است. 

عباس زاده با تأکید بر تمهیدات صورت گرفته در راستای تأمین سوخت جایگزین، اظهار داشت: هیچ جای نگرانی از بابت سوخت جایگزین نیست. 

وی با اشاره به رصد لحظه ای خطوط توسط کارشناسان مرکز کنترل شرکت گاز، گفت: به محض مشاهده کوچکترین اختلال و افت شدید فشار، مورد به مدیران و مردم هشدار داده می شود تا فرمانداران شرایط را برای تأمین سوخت جایگزین و توزیع نفت سفید در مناطق مهیا نمایند. 

معاون استاندار با ذکر این نکته که ملاک تعطیل شدن حوزه های مختلف نیست بلکه اصل بر عدم استفاده از گاز می باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت هر مجموعه ای با استفاده از سوخت جایگزین، مانعی ندارد. 

عباس زاده از مردم خواست،  موارد از تخلف را برای پیگیری گزارش نمایند. 

وی متذکر شد: با عنایت به این که عمده ترین و تنها مشترکین ما در حال حاضر در بخش خانگی هستند، لذا از همه انتظار داریم با رعایت صرفه جویی کمک کنند تا این شرایط سخت را با کمترین مشکل و بدون قطعی پشت سر بگذاریم. 

پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =