یادداشت| چشم جهانیان به ایران است

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی، یادداشت، مهدی چاپاری دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس خراسان جنوبی: بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ایران می باشد. امام راحل عظیم الشان با دست خالی اما با قلبی مملو از ایمان و با نفس مسیحای خود و با پشتوانه ملت ایران، جوانان و نوجوانان این سرزمین، بساط پادشاهی در ایران را برچید.

حکومت ستم شاهی به عنوان دست نشانده آمریکا در منطقه هیچگاه فکر نمی‌کرد روزی توسط نوجوانان و جوانان و قاطبه مستضعف مردم ایران سرنگون گردد، ایران به تعبیر آمریکایی ها به عنوان جزیره ثبات شناخته می شد و حتی کارکشته ترین کارشناسان غربی هم باور نداشتند که رژیم ستم شاهی تاب مقاومت در برابر مردم را نداشته باشد.

پس از پیروزی انقلاب نیز اکثر آن‌ها معتقد بودند عمر این انقلاب به شش ماه یا نهایتاً یک سال کفاف نخواهد داد و دیر یا زود این انقلاب سرنگون خواهد شد در اسنادی که اخیراً توسط وزارت امور خارجه آمریکا از حالت محرمانه خارج شده و در اختیار عموم قرار گرفته مشخص گردیده رئیس جمهور آمریکا تنها به فاصله چند ماه از پیروزی انقلاب در فرمان محرمانه به وزارت امور خارجه و سایر ارگان های آمریکایی دستور داده بود تا در خصوص سرنگونی انقلاب ایران اقداماتی انجام دهند. اما همان روزهایی که آمریکایی‌ها و اعوان داخلی آن‌ها در فکر سرنگونی انقلاب اسلامی بودند حضرت امام در سخنرانی های خود حرف از صدور انقلاب به میان آورد.

یاران امام خمینی منویات ایشان را جامه عمل پوشانده و با تشکیل محور مقاومت ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان را با خود همسو نمودند. حالا دیگر مسلمانان فلسطین در قالب گروه های مقاومت از حماس با جهاد اسلامی، شیعیان مظلوم جنوب لبنان ، شیعیان و مسلمانان عراق، و حوثی های یمن همه و همه زیر خیمه انقلاب جمع شده و ید واحده‌ای را تشکیل داده اند.

کار به همین جا نیز ختم نشده بلکه شیعیان آفریقایی و حتی مردم و دولت‌های مستضعف آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا و کوبا نیز با دریافت پیام انقلاب اسلامی ایران در مقابل استبداد و استکبار کشورهای غربی و خصوصاً آمریکایی‌ها ایستادگی نموده اند. در طرف مقابل آمریکایی‌ها و غربی‌ها که عمر انقلاب اسلامی را بیشتر از چند ماه و نهایتاً چند سال پیش بینی نمی‌کردند تاکنون در مقابل این انقلاب کاری از پیش نبرده اند؛ گرچه در طول این چهل و چهار سال از هیچ گونه کید و فریب و دشمنی دریغ نکرده اند.

آمریکایی‌ها در این چند سال روش های مختلفی را جهت متوقف کردن انقلاب اسلامی ایران آزمایش کرده‌اند؛ از جنگ سخت و درگیر کردن ایران در یک جنگ ناخواسته گرفته تا طراحی برای انقلاب‌های رنگی در ایران. که در تمامی این ها نیز تاکنون ناکام مانده‌اند. آخرین حربه آن‌ها نیز استفاده از تحریم اقتصادی ایران بوده که با تمامی فشارهایی که بر آحاد مردم وارد آمده لکن به نظر می‌رسد در این مورد نیز آمریکایی‌ها راه به جایی نخواهد برد.

در آخرین اقدام از این دست جبهه عبری- عربی- غربی وارد یک جنگ ترکیبی و شناختی علیه جمهوری اسلامی شده و با فراهم آوردن کلیه امکانات خود و بسیج همه نیروهای خود از شهریور ماه سال جاری اقدام به اجرای نیات شوم خود نمودند و این بار نیز با هوشیاری ملت و راهبری داعیانه مقام عظمای ولایت، تمامی تلاش های دشمنان، نقش بر آب شد و تیر آن‌ها به سنگ خورد.

امسال ۲۲ بهمن، متفاوت از هر سال خواهد بود. دشمن در بوق های تبلیغاتی خود از اقبال نوجوانان و جوانان به غرب می‌گوید و اینگونه القا می کند که مردم از انقلاب خسته شده اند، این ادعا و سایر تحرکات دشمنان باعث شده چشم های جهانیان و تحلیلگران مسائل سیاسی به ایران باشد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ب

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 14 =