مشکل تنها شهرستان فاقد بیمارستان خراسان جنوبی حل می‌شود/ تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان دوم قاین

سلمان اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اتمام ۷ هزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی ناتمام در کشور اظهار داشت: متأسفانه زیرکوه تنها شهرستان خراسان جنوبی است که با وجود بیش از ۱۰ سال از استقلال اما همچنان فاقد بیمارستان است.

وی افزود: وقتی با رئیس جمهور در مورد شرایط شهرستان صحبت کردم، قرار شد وزارت بهداشت و درمان برای احداث بیمارستان حاجی‌آباد زیرکوه استثنا قائل شود و اعتبار لازم اختصاص یابد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه سال گذشته مجوز ماده ۲۳ برای بهره‌مندی از این اعتبار دریافت شد، افزود: برای اینکه احداث این پروژه به سرنوشت دیگر طرح‌های ناتمام دچار نشود بلافاصله بعد از اتمام فاز اول آن با مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت رایزنی شد تا منابع مورد نیاز برای فاز دوم که شامل سقف و ستون‌هاست نیز تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام عملیات ساخت بیمارستان حاجی‌آباد زیرکوه بدون وقفه ادامه می‌یابد، گریزی هم به شروع عملیات اجرایی بیمارستان دوم قاین از سه سال قبل پرداخت و گفت: تا قبل از پیگیری برای تامین منابع مورد نیاز برای احداث آن در حد فنداسیون ساخت آن انجام شده بود اما اکنون به یک ابرپروژه بهداشتی و درمانی با چهار طبقه تبدیل شده است.

اسحاقی با بیان اینکه قرار است برای تکمیل این طرح عظیم عمرانی بهداشتی و درمانی ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق شود اظهار کرد: قاین مجوز دانشگاه علوم پزشکی را دریافت کرده و بیمارستان دوم آن یک مرکز آموزشی است که ۳۰۰ تخت خواهد داشت.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =