معاون استاندار خراسان جنوبی: مصوبات ستاد آنفلوانزی فوق حاد پرندگان روی زمین نماند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در چهاردهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات این ستاد اظهارداشت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان در دست اجراست و از مسولان متولی می‌خواهیم پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبارات تکمیل این طرح انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه که واحد‌های پرورش طیور، دان طیور خود را در فضای باز نگهداری نکنند، افزود:همچنین واحد‌های مرغداری استان نسبت به ایمن سازی و بهسازی انبار‌ها و سالن‌های نگهداری طیور خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمن سازی توسط مرغداری‌های استان برای جلوگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: واحد‌های مرغداری در جوجه ریزی در چارچوب ضوابط و قوانین بهداشتی عمل کنند تا دچار مشکل نشوند.

طالبی با بیان اینکه که باید قوانین و ضوابط با رویکرد حل مشکل برای مردم و تولیدکنندگان تسهیل شود افزود: اگر جایی قوانین و ضوابط زیرپا گذاشته شود هم باید برخورد‌های لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی از مسئولان متولی خواست که نسبت به مدیریت کامل پساب تصفیه خانه بیرجند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز توسط کشاورزان و جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به موقع اقدام کنند.

طالبی پساب تصفیه خانه بیرجند را یک معضل برشمرد و افزود: باید با توجه به مشکلات بهداشت مختلف هرچه سریعتر این موضوع مدیریت شود.

وی گفت: جمع آوری آب به صورت برکه در دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی دارد و باید استفاده از این آب در بخش صنایع در اولویت کار قرار گیرد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =