تشرف ۷۰۰مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی به حرم مطهر رضوی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جمشید سورگی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای امسال ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با تمرکز بر دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه قرآنی، علمی، ورزشی و هنری به اردوی مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اعزام یک‌هزار نفر از افراد تحت حمایت به اردوهای درون استانی افزود: یک‌هزار و ۶۷ نفر با حمایت‌های امداد به سفر زیارتی پیاده روی اربعین رفتند و ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را با یاری خیران و با کمک مراکز نیکوکاری به کربلای معلی اعزام کردیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور شد: هزینه  و سبد تحصیلی شامل هزینه کتاب و لوازم‌التحریر به حدود ۲۰هزار دانش‌آموز با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

همچنین  بیش از هزار و۱۰۰ دانشجوی تحت حمایت را در رابطه با هزینه تحصیلی و قسمتی از شهریه آن‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال حمایت کردیم.

سورگی تصریح کرد:  ۷ هزار مددجوی خراسان جنوبی از برنامه‌های آموزشی برای طیف‌های مختلفی که برای مددجویان برنامه ریزی شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون ‌تومان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: برخی از دانشجویان برای هزینه تحصیلی مشکلاتی داشتند که با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۷ نفر پرداخت شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۶ مجتمع فرهنگی،تربیتی و شبانه روزی در استان وجود دارد، اضافه کرد: امسال میزبان ۴۰۰ دانش‌آموز از مناطق روستایی محروم و مرزی در این مجتمع‌ها بودیم و برای هزینه‌های این بخش ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

سورگی افزود: ۱۷۵ دانش‌آموز و دانشجوی نخبه علمی، قرآنی، ورزشی و هنری داریم که سعی کردیم نیازهای این خانواده‌ ها را به صورت ویژه مورد بررسی قرار داده و نیازهایشان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =