فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی برای همه اوراق مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کریمدادی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران درخصوص طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اظهارداشت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی با هدف توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در زمینه بهینه کردن فرایند‌های خدماتی، کاهش هزینه تردد مؤدیان مالیاتی و صرفه جویی در وقت و…  اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مراحل در مطالبه مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است افزود: از آنجا که بر اساس قوانین مالیاتی، تاریخ ابلاغ این اوراق به مؤدی مبنای مهمی برای تعیین مهلت انجام تکالیف قانونی است، انجام صحیح آن نیز نقش عمده‌ای در حفظ حقوق مؤدیان دارد.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۰۳ قانون مالیات‌های مستقیم، ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص است که در این شیوه گاهی به دلیل حاضر نشدن مؤدی در محل کار، موجب بروز مشکلاتی برای مؤدیان و سازمان امور مالیاتی کشور می‌شود، ولی اکنون مؤدیان مالیاتی بدون مراجعه به واحد‌های مالیاتی در کوتاهترین زمان ممکن قادر به مشاهده اوراق مالیاتی خود هستند.

مدیرکل امور مالیاتی  خراسان جنوبی درخصوص نحوه استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک گفت: مؤدیان مالیاتی برای استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی باید با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را انتخاب و تأیید کنند.

کریمدادی افزود: پس از این مرحله، به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۹۹ درصد مؤدیان مالیاتی استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کرده اند و تاکنون ۴۳ درصد از مؤدیان استان نسبت به رؤیت اوراق مالیاتی خود به صورت الکترونیک اقدام کرده که نسبت به آمار کشوری در این زمینه رتبه مطلوبی نداریم.

مدیرکل امور مالیاتی گفت: همچنین مؤدیان مالیاتی در صورت هرگونه سوال و ابهام و نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور استفاده مناسب و حداکثری از امکانات و خدمات به طور کامل  الکترونیک و رایگان سازمان امور مالیاتی کشور، می‌توانند به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه و یا با شماره ارتباط مردمی و پاسخگویی تلفنی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =