فعال بودن اکیپ های سهاب تعطیلات نوروزی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجتبی ابوالقاسمی، سرپرست امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: به منظور ایجاد ایفای رسالت و مسولیت پذیری در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان برای انجام فعالیت های امدادی و بشر دوستانه، از سال ۷۷ طرح ملی ارائه خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در مبادی ورودی استان‌ها، نقاط مقاصد سفر و پایانه های مسافربری برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح هر ساله رویکردها و اولویت های متفاوتی متناسب با شرایط و مقتضیات زمان برای مخاطبان خود دارد، تصریح کرد: استقبال چشمگیری تاکنون از این طرح شده و توانسته ایم خدمات مختلفی را ارائه دهیم.

سرپرست امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یکی از رویکردهای این طرح، فرهنگ سازی و ارائه آموزش به آحاد افراد جامعه است.

ابوالقاسمی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در راستای اجرای این طرح امسال با ۷ پایگاه ثابت و ۴ اکیپ سیار سهاب به هم وطنان و مسافران خدمات رسانی می کند.

وی به رویکرد ایمنی، سلامت و حمایت از نشاط و سلامت مسافران این طرح اشاره داشت و افزود: بعد از دو سال شرایط کرونایی پیش بینی می شود حجم عظیمی از مسافرت ها را امسال داشته باشیم.

سرپرست امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ایستگاه های ایمنی و سلامت پیس بینی شده که به ارائه آموزش و بحث های فرهنگی برای مسافران می پردازد، اضافه کرد: همچنین فضای کودک نیز تعبیه شده تا با ارائه آموزش به فرهنگ سازی ایمنی کمک کند.

ابوالقاسمی به طرح سهاب، سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه اشاره داشت و گفت: در راستای این طرح اکیپ های سیاری تشکیل شده که در جاهایی که امکان فعالیت پایگاه ثابت نبوده اکیپ سیار به مردم به ارائه خدمت می پردازد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال چهار اکیپ سهاب در بیرجند، خوسف، سرایان و سربیشه و هفت پایگاه ثابت در شهرستان های قاین، بیرجند، نهبندان، دو مورد در فردوس،  طبس و بشرویه مستقر هستند.

سرپرست امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح ۳۷۸ نفر روز در پایگاه های ثابت و ۷۲ نفرروز در پایگاه های سیار خدمات به مسافران نوروزی ارئه خواهند کرد.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =